یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۳۰

اشدری،

بوستانهای شهر براساس نیازهای کودکان و مادران طراحی و اجرا شود

یکی از اولویتها و رویکردهای مهم شورای ششم توجه به نیازهای کودکان و مادران در طراحی واجرای تمامی بوستانهای شهر قزوین است.

  1.    به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، فاطمه اشدری ،نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی،و ورزشی پارلمان محلی قزوین در جلسه این کمیسیون که با حضور مدیر کل بانوان و امورخانواده استانداری قزوین برگزار شد؛ با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به جایگاه مادران و نقش آنان در رشد و شکوفایی ‌و محوریتشان در تربیت کودکان، ضرورت دارد تا در طراحی و اجرای بوستانها به نیازها ی کودکان و مادران  توجه شود تا آنها بتوانند به راحتی از این فضاها استفاده نمایند.
  2. وی با بیان اینکه ایجاد بوستان‌های مادر و کودک با هدف تأکید بر خانواده محوری و ایجاد فضای سالم تفریحی برای مادران و کودکان توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده است، افزود: در بوستان مادر و کودک که درحال احداث است تاکید شده تا طراحی مجدد برای تعبیه برخی سازه ها ی مورد نیاز مادران و کودکان درنظر گرفته شود و بایستی به دنبال سازوکاری باشیم تا این مهم اجرایی گردد.
  3. اشدری همچنین با اشاره به کمبود فضاهای مختص و ویژه بانوان در شهرقزوین خاطرنشان کرد: قرار بود در بهار ۱۴۰۱ مکانی مناسب در وروی شهرقزوین از سمت محور بلوار میرزا کوچک خان، فضای تجاری مطابق با صنایع دستی قزوین برای جذب گردشگر و مسافرین و همینطور شهروندان ، به ویژه بخش مهمی از آن مختص بانوان درنظر گرفته شود؛ امید است مدیریت شهری نسبت به اجرای این طرح اهتمام ورزد و شورا را از نتایج اقدامات انجام شده مطلع نماید .
  4. وی همچنین از ایجاد "پاتوقهای دخترانه" درشهر استقبال نمود و گفت : می توان فضایی را درشهر مختص دختران فراهم نمود تا بتوانند در مکانی آرام وامن به تفریحات سالم خود بپردازند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط