پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۷

شورای اسلامی شهر قزوین در هفته‌ای که سپری شد

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالار مردم، دیدار مردمی در مناطق سه گانه شهرداری و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به اتمام رساندند.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، طی این مدت بیست و نهمین و سی امین جلسه علنی شورا در سال جاری به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار شد و اعضا طی آن سه لایحه را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام کردند که از جمله این تصمیمات می توان به لایحه تخصیص اعتبار جهت دیوار بتنی پیش ساخته برای محصور نمودن آرامستان بهشت کوثر از طریق ترک تشریفات،لایحه واگذاری ادامه خدمات نظارت براجرای پروژه خانه تئاتر به شرکت مهندسین مشاور نگاره مستطیل طلایی ومساعدت بلاعوض به مبلغ یکصد میلیون تومان به صندوق رفاه روشندلان استان قزوین اشاره نمود.

بر پایه این گزارش؛ در یکی از جلسات علنی شورا در هفته اخیر انتخاب اعضای کمیسیونهای تخصصی شورا در سال دوم فعالیت خود صورت گرفت. همچنین ، دو کمیسیون بانوان و امورخانواده و کمیسیون نظارت و پیگیری نیز با رای و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به کمیسیونهای تخصصی شورا افزوده شد.

همچنین در یکی از جلسات علنی شورا در هفته اخیر فاطمه اشدری نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورا نطق پیش از دستور خود را در باب توجه به خبرنگاران و استفاده از ظرفیت نخبگان رسانه در مدیریت شهری ارایه نمود.

گفتنی است؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق سه گانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند؛رویکردی که در مجموع به حل و فصل مسایل 27پرونده انجامید و با دستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی ،درآمد ،نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.

برپایی جلسه کمیسیون فرهنگی به ریاست قاسم اللهیاری با دستور کار بررسی اقدامات سازمانهای شهرداری قزوین پیرامون برگزاری برنامه های روز قزوین از دیگر اقدامات هفته اخیر پارلمان محلی قزوین بود که طی آن بر لزوم تشکیل ستاد روز قزوین در شهرداری قزوین و همکاری ارگانهای مربوطه در این راستا تاکید شد.

دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد شوراهای ششم در هفته گذشته بود.

برپایی کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی با دستور کار بررسی لوایح و نامه های واصله از جمله بررسی گزارش درآمد وهزینه سه ماهه ابتدای امسال و برگزاری انتخابات هیات رییسه این کمیسیون نیز به عنوان دیگر اقدامات اعضای شورا طی مدت مذکور بود.

بررسی لوایح شهرداری در جلسه تلفیق کمیسیونهای شهرسازی، املاک و حقوقی با کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین که به ریاست مهری السادات تقوی برگزارشد، نیز از دیگر اقدامات اعضای شورا طی مدت مذکور بود؛دراین کمیسیون اعضا ضمن بررسی لوایح مربوطه بر لزوم توجه به اجرای قوانین و صرفه و صلاح شهر در حوزه توافقات املاک تاکید نمودند.

ازدیگر برنامه های این نهادمردمی برپایی جلسه فوق العاده کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورا با حضور مدیران سرمایه گذاری شهرداری اسلامشهر و تنی چند از اعضای شورای اسلامی این شهر بود.

براین اساس، در این نشست مباحثی از قبیل استفاده از تجربیات و ظرفیتهای دو شهر اسلامشهر و قزوین، بررسی چالش‌ها و موانع سرمایه گذاری،انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای جذب سرمایه گذار، معرفی شرایط و جذابیتهای سرمایه گذاری دو شهر اسلامشهر و قزوین مطرح شد و مدیران سرمایه گذاری شهرداری اسلامشهر خواستار بازدید پروژه های این شهر توسط شورا و شهرداری قزوین و افزایش تعاملات و همکاری های فی‌مابین دو شهر شدند.

از حضور حسین صلح جو عضو شورای اسلامی شهرقزوین در سامانه 137 شهرداری قزوین به منظور پاسخگویی به درخواستها و سوالات شهروندان نیز می توان به عنوان دیگر عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در هفته اخیر یاد کرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط