یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۳

صلح جو،

برنامه های "روز قزوین" موجب هویت بخشی به شهر تاریخی قزوین شود

مدیریت شهری قزوین و مسئولان استانی باید با برنامه‌های راهبردی و هدفمند بزرگداشت روز قزوین را برگزار نمایند

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،حسین صلح جو عضو شورا ی اسلامی شهرقزوین، با بیان اینکه قزوین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای فرهنگ و تمدنی بسیار غنی است اظهار کرد: تاخیر در برنامه ریزی نباید موجب کاهش کیفیت برنامه های روز قزوین شود.

وی ادامه داد: روز قزوین فرصتی برای احیای روحیه افتخار به گذشته این سرزمین از طریق زنده کردن فرهنگ و آداب و رسوم مردم این خطه و همچنین معرفی درست و کامل این شهر به تمام هموطنان و نیز گردشگران خارجی است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: هدف از نام گذاری این روز به نام قزوین، افزایش دلبستگی، نشاط و اعتماد به نفس در ساکنان شهر قزوین با توجه به پی بردن به اهمیت تاریخی و افزایش شناخت نسبت به محل زندگی خود برای عموم مردم شهر و از طرفی آشنایی و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در راستای رونق صنعت گردشگری است.

صلح جو با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های قزوین می‌تواند سبب شکوفایی بسیاری از صنایع در قزوین شود، خاطر نشان کرد: نهم شهریور ماه سالروز برگزیدن قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه طهماسب صفوی را روز قزوین می‌نامند؛ لذا برنامه های روز قزوین باید به گونه‌ای برگزار شود که موجب هویت بخشی شهر تاریخی قزوین باشد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهرقزوین، باتوجه به پتانسيل‌ها و استعدادهايي كه در زمينه‌های مختلف در قزوين وجود دارد با يك مديريت و برنامه ريزي درست مي‌توانيم برنامه هایی را درزمینه معرفی این پتانسیل ها به مردم شهر قزوین و کشور داشته باشیم وآشنایی هرچه بیشتر جوانان با مسائلی مانند آداب رسوم، مفاخر و مشاهیر زادگاهشان را رقم بزنیم .

وی با تاکید براینکه باید داشته ها و ظرفیتهای این شهر به اطلاع شهروندان برسد افزود: روز قزوین فرصت خوبی است تا شهروندان با تاریخ وتمدن و ظرفیتهای بی نظیر این شهر آشنا شوند و آن را به دیگران معرفی نمایند.

صلح جو خاطر نشان کرد:معرفی و شناساندن مفاخر و مشاهیر استان قزوین به مردم از طریق شبکه‌های سراسری و صدا و سیمای استان قزوین یکی از برنامه‌های خوبی است که می تواند در روز قزوین مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط