شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۸

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا بررسی شد؛

راه اندازی بازار همگانی خرید و فروش خودرو در قزوین

درجلسه کمیسیون خدمات شهری نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای این کمیسیون‌ ضمن بررسی لوایح شهرداری قزوین با لایحه راه اندازی بازار همگانی خرید و فروش خودرو در شهر قزوین موافقت نمودند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری نظارت و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضای کمیسیون و عمویی رییس سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان مرتبط ، در دوبخش بررسی اقدامات شهرداری قزوین جهت مقابله با سیلاب احتمالی و بررسی لوایح واصله از سوی شهرداری قزوین تشکیل جلسه داد.

این گزارش می افزاید؛ در ابتدای این جلسه گزارش اقدامات معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند از جمله، آماده باش ۱۸۵ نیروی کارگری و نظارت در ۶ ایستگاه شهری ،استقرار نیرو و چیدمان ۸ هزار کیسه شن در نقاط بحران خیز شهر، تست و عیب یابی قطعات و تجهیزات رفع آبگرفتگی و آماده باش تجهیزات سنگین ، بازسازی و حفر چاههای جدید، لایروبی انهار، رفع آبگرفتگی معابر و زیرگذر پس از بارندگی و لایروبی تمام کانالهای سطح شهر ارایه گردید.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ در این جلسه سعید رحمانی مدیر اداره بحران و پدافند غیرعامل شهرداری قزوین به بیان چالش‌های این بخش از جمله ایجاد و ساخت مرکز فرماندهی ستاد مرکز مدیریت بحران، ایجاد مرکز مونیتورینگ و پایش لحظه ای ، خرید تجهیزات مورد نیاز انبار مرکزی ستاد مدیریت بحران، کمبود نیروی متخصص و افزایش اعتبار این حوزه و احداث پایگاه‌های مدیریت بحران در مناطق ، تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی در هنگام تخلیه اضطراری در مواقع بروز احتمالی سیلاب پرداخت و خواستار توجه به این بخش شد. 

بر پایه این گزارش، اعضای اين کمیسیون ضمن بررسی اقدامات شهرداری قزوین بر ضرورت لایروبی و پاکسازی کانال های سطح شهر و اصلاح هندسی خروجی آب از سه راه خیام تاکید نمودند.

الهیاری رییس سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری نیز مهمان دیگر این جلسه بود که به عنوان نماینده مطلع پاسخگوی سوالات اعضای کمیسیون پیرامون لوایح مرتبط دراین سازمان بود.

براساس این گزارش، لایحه شهرداری قزوین درخصوص احداث و ایجاد مرکز همگانی خرید و فروش خودرو در راستای ساماندهی و نظم دهی به فروشندگان خودرو در سطح شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

همچنین دراین جلسه لایحه شهرداری درخصوص ایجاد مراکز تره بار با سازه موقت به صورت محله محور براساس دستور العملهای ابلاغی و ساماندهی بارفروش و وانت بارها مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت و به تایید اعضای این کمیسیون رسید.

براین اساس، اعضای کمیسیون بر لزوم مدیریت بر وانت بارها و استقرار آنها در چند نقطه شهر و احداث بازارچه های محلی و همسان سازی سازه ها و استقرار وانت بار ها به صورت محله ای تاکید نمودند.

گفتنی است ؛ دراین جلسه اعضای کمیسیون از اقدامات سازمان مدیریت پسماند و پاسخگویی سریع به خواسته و مطالبات شهروندان تقدیر و تشکر نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط