یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۲

اللهیاری،

ضرورت اخذ مجوز از شورا در مزایده های بیش از 500 میلیون تومان

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین از تهیه طرح اعضای شورا پیرامون اخذ مجوز شهرداری از شورای اسلامی شهر قزوین مبنی بر هرگونه برگزاری مزایده و مناقصه و تهاتر با رقم بیشتر از 500 میلیون تومان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ؛قاسم اللهیاری سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با اعلام این خبر اظهار کرد:با توجه به نقش نظارتی شوراها و اهمیت نظارت بر اموال و دارایی های شهرداری قزوین به استناد بندهای 8 و 14 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور طرحی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مبنی بر ضرورت اخذ مجوز از شورا قبل از هرگونه برگزاری مزایده یا مناقصه عمومی ویا تهاتر اشخاص حقیقی یا حقوقی با مبلغ بیش از 500 میلیون تومان پس از طی مراحل قانونی و ارایه مدارک و مستندات و نظریه کارشناسان رسمی دادگستری مطرح گردید که به شهرداری قزوین ابلاغ گردد.

وی با اشاره برخی مزایده های غیر املاکی که رقم چندین میلیاردی دارند عنوان کرد: بعضا مشاهده می شود که صرفه و صلاح شهر و شهرداری رعایت نشده، براین اساس ضرورت دارد تا اعضای شورا در جریان تمامی مزایده ها و مناقصات غیر از املاک که بیش از 500 میلیون تومان هستند قرار گیرند.

اللهیاری همچنین در ادامه سخنانش به ارایه گزارش کمیسیون متبوع خود پرداخت و لایحه مساعدت و مشارکت شهرداری قزوین در چاپ کتابهای حوزه ایثار و شهادت را مطرح نمود.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین همچنین به بررسی برنامه های شهرداری قزوین در ایام ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: اعتبارات این بخش بسیار ناچیز است و بایستی ردیف بودجه آن افزایش یابد.

وی همچنین خواستار ارایه راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردم در اجرای برنامه های عزاداری در ایام محرم و صفر و اربعین حسینی وکاهش تصدی گری شهرداری قزوین دراین بخش شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط