یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۲

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم افزایش اعتبار برنامه های محرم و صفر در شهرداری قزوین /تخلفات حسابرسی شهرداری به سازمان بازرسی ارجاع شود

در راستای انجام تکلیف قانونی و شرعی ،تخلفات صورت گرفته که در گزارش حسابرسی سال 98 شهرداری قزوین ذکر شده به دستگاه نظارتی و سازمان بازرسی استان ارجاع شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون گزارش حسابرسی سال 98 شهرداری قزوین اظهار کرد: گزارش حسابرس در خصوص حسابرسی سال 98 شهرداری قزوین به دلیل ایرادات در بخشهای مختلف به ویژه در بخش سرمایه گذاری مشروط اعلام نموده است.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری ایرادات و اشکالات زیادی در گزارش حسابرس قید شده است به طوری که در اکثر موارد سرمایه گذاری شفاف بودن سهم شهرداری و سود آوری معاملات اصلا مشخص نیست.

حق شناس با تاکید براینکه باید حسابرسی درشهرداری و سازمانهای آن به روز انجام شود گفت: بایستی با تعیین حسابرس جدید همزمان حسابرسی سال 1401 شهرداری و سازمانهای تابعه آن را انجام دهیم وگرنه ایرادات و اشکالات در حسابرسی ها همچنان ادامه خواهد داشت همچنین با تدیبر و کمک حسابرس بتوانیم ایرادات را به نوعی بازبینی و اصلاح کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین، در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه تایید گزارش حسابرس نباید به منزله کنار گذاشتن گزارش و عبور از ایرادات و اشکالات آن باشد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود در راستای انجام تکلیف قانونی و شرعی ،تخلفات صورت گرفته که در گزارش حسابرس ذکر شده را به دستگاه نظارتی و سازمان بازرسی استان ارسال نماییم.

وی همچنین تصریح کرد: نیاز به اخذ مشاور حقوقی و مالی در شورای اسلامی شهر قزوین به منظور بررسی دقیق و کارشناسانه موضوعات ضروری است و بایستی به این نکته توجه شود. 

نایب رییس شورای اسلامی شهرقزوین دربخش دیگری از این جلسه که به بررسی برنامه ماه محرم و صفر شهرداری قزوین اختصاص داشت اظهار کرد: در تصویب میزان بودجه برنامه های مناسبتی ایام محرم و صفر غفلت صورت گرفت چرا که رقم یک میلیارد تومان تکاپوی برنامه های ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) را نمی دهد و بایستی این ردیف بودجه اصلاح و افزایش یابد.

وی در ادامه جلسه ضمن موافقت با طرح اعضای شورا پیرامون اخذ مجوز شهرداری از شورای اسلامی شهرقزوین مبنی بر هرگونه برگزاری مزایده ومناقصه و تهاتر با رقم بیشتر از 500 میلیون تومان گفت: براساس این طرح شورا شورای اسلامی شهرقزوین رقم پایه کارشناسی را در مزایده ها ومناقصات کنترل می کند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط