سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۸

فاطمه اشدری،

مهربانی و خویشتن داری جزء خصایص بارز امیرالمومنین علی (ع) بود

  عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جشن بزرگ «همای رحمت علی(ع)» که در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی برگزار شد، گفت: یکی از بارزترین صفات امیرالمومنین علی(ع) مهربانی‌ بود، ما بعنوان شیعه علوی باید مهرورزی، همدردی با هم نوع، گذشت، صداقت، راستگویی، خویشتن داری و پرهیز از دروغ را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: مهربانی را باید ابتدا از خانه با خانواده و فرزندانمان شروع کنیم و احترام را چاشنی مهربانی مان کنیم، در این صورت در تربیت فرزندانمان موفق تر خواهیم بود.

اشدری اظهار کرد: ما نباید فقط اسم مسلمانی و شیعه بودن را یدک بکشیم، شیعه واقعی پیرو راستین منش و سیره حضرت محمد (ص) و امیرالمومنین (ع) است در این صورت می توانیم فرزندانی علوی تربیت و تحویل جامعه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی بوستان مادر و کودک خبر داد و گفت: این طرح باید پیوست همه بوستان ها باشد تا کودکان همراه با بازی در کنار مادرانشان اوقات فراغت غنی و خوشی را با حضور مربیان مجرب بگذارند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین پیشنهاد کرد: چنین فضاهایی در تمامی مساجد، پایگاه های فرهنگی و بوستان ها شهر قزوین ایجاد شود تا مادران و فرزندان در کنار یکدیگر مهارت های زندگی را آموزش ببینید.

اشدری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم شورا و شهرداری با این اقدام یک سهم هر چند کوچکی را در تربیت اسلامی و توانمند سازی کودکان شهرمان برداشته باشد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط