سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

نایب رییس پارلمان محلی قزوین:

برنامه زمانبندی شهرداری برای تکمیل و بهره برداری باغستان سنتی کش آباد و قرار آباد به صورت شفاف ارایه شود

شهرداری قزوین به صورت شفاف، دقیق و زمان بندی شده برنامه احیای باغستان کش آباد و قراد آباد در اراضی عظیم زاده را به شورای اسلامی شهر قزوین ارایه نماید.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: طی بازدید به عمل آمده از باغستان سنتی از محل توافق اراضی عظیم زاده خارج از حریم که برای شهرداری قزوین باقی مانده است، لازم است تا شهرداری مسئول مستقیم طرح باغستان کش آباد را تعیین نماید.

وی افزود: موضوعاتی از قبیل محصور نمودن ،علف زنی و آبیاری وحفظ و نگهداری باغات از جمله مباحثی هستند که لازم است تا مسئول مستقیم پیگیری آنها از سوی شهرداری قزوین تعیین شود.

حق شناس با اشاره به طرح تهیه شده در راستای احیای این باغات 15 هکتاری گفت: به اعتقاد بنده طرح تهیه شده با شرایط باغستان و مسایل میراث فرهنگی درباغستان همخوانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت بودجه ای شهرداری قزوین ضرورت دارد تا این موضوع با حداکثر سرعت و حداقل هزینه ها و زمان ممکن انجام شود تا شاهد این باشیم که شهرداری قزوین باغستان سنتی 15 هکتاری را احیا نموده و در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

حق شناس خواستار ارایه برنامه زمان بندی شده دقیق شهرداری قزوین درخصوص این طرح شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهرقزوین ، دربخش دیگری از سخنانش پیرامون بررسی لایحه واگذاری عرصه و اعیان 51 باب مغازه واقع در بازار مبل خیابان شهید بابایی اظهار کرد: بیش از دوسال است که شورا و شهرداری قزوین درگیر این لایحه است لذا بایستی ظرف مدت سه ماه با استفاده از نظرات کارشناسان حقوقی و بررسی همه جوانب امر لایحه مناسب به شورا ارائه گردد.

وی پیرامون واگذاری و فروش زمین به صورت مزایده یا لوایح توافقات گفت: بایستی درلایحه وفق آیین نامه مالی شهرداری ها، زمان لازم برای پرداخت وجه زمین به گونه ای ذکر گردد تا مجبور به تنظیم و اصلاح مکرر لوایح جدید نباشیم .

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین، با عنایت به عدم موفقیت شهرداری در فروش املاک در مزایده ها ،خاطرنشان کرد: به عنوان یک پیشنهاد و ایده خام می توان برای بازاریابی فروش زمین و جذب سرمایه گذاران درشهر قزوین از ظرفیتهای شرکت‌های مشاوره استفاده نمود تا شهرداری بتواند در این قالب به درآمد بهتری برسد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط