یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

حق شناس،

لزوم تقویت حوزه سرمایه گذاری در شهرداری قزوین

خام فروشی پروژه های نیمه کاره سرمایه گذاری شده ، نشانگر تسلیم شهرداری قزوین در جذب سرمایه گذار است.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزارشد پیرامون لایحه واگذاری برجهای الهیه اظهار کرد: در گذشته عنوان کردم که پروژه بادامستان آسان فروش ترین پروژه و برجهای الهیه سخت فروش ترین پروژه سرمایه گذاری شده شهرداری قزوین است، چرا که موارد حکیمانه برای یک پروژه سرمایه گذاری که سود آوری آن باید مدنظر باشد در این پروژه دیده نمی‌شود و وجود توناژ بالای فولاد دراین پروژه یکی از موارد نقص است.

حق شناس، در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از خام فروشی پروژه ها تصریح کرد: اینکه پروژه الهیه برای تهاتر مطالبات به میان می آید نشان می‌دهد که شهرداری قزوین درجذب سرمایه گذار از کارآمدی خاص برخوردار نیست، البته روی صحبت بنده با شخص روسای سازمان سرمایه گذاری شهرداری نیست بلکه معتقدم باید تغییر نگاه و استراتژی ویژه در حوزه جذب سرمایه گذار رقم بخورد.

وی همچنین در ادامه به ذکر نکاتی درخصوص برجهای سرمایه گذاری الهیه اشاره داشت وگفت: عدم مکان یابی درست پروژه ، نوع و نحوه سرمایه گذاری، زمان زیاد اجرا و وجود پاشنه پروژه در آب از معایب این پروژه نیمه کاره سرمایه گذاری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین با اعلام اینکه که ۵۰ درصد در آمد ناشی از تهاتر این پروژه برای تامین مطالبات پیمانکار و اتمام کمربندی آیت اله باریک بین و ۵۰ درصد دیگر تکمیل سایر پروژه های این پیمانکار مطابق بودجه پیشنهاد شهرداری و تایید شورا باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از اعتبار این واگذاری برای تکمیل مخازن پروژه هفت دره ممنوع است و مطابق مصوبات قبلی ، پروژه هفت دره باید با اعتبارات دولتی تکمیل شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط