یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

اشدری،

لیست پروژه های نیمه تمام و پیوستها و کاربری آنها به شورا ارایه گردد

شهرداری قزوین پروژه های نیمه تمام برجای مانده از گذشته تا کنون را همراه با کاربری خاص خود که از شورا مصوبه اخذ نموده را به انضمام پیوست های الحاقی پروژه ها به شورا ارایه نماید.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کاربررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ؛ در طرح دیدگاه خود پیرامون واگذاری برجهای الهیه اظهار کرد: روزی که این پروژه ها کلنگ زنی شد جهت ایجاد زیرساختهای لازم برای جذب توریسم و در راستای فعال شدن صنعت گردشگری بود ، اما متاسفانه شهرداری قزوین مدام درحال تغییر دادن کاربری این پروژه هاست.

وی افزود: این در حالی است که در هیچ کدام از این تغییرات نظر شورا اخذ نشده است و هیچ کدام از پیوستهای فرهنگی و گردشگری در این پروژه ها برای شهرداری قزوین اهمیتی ندارد.

اشدری در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد بر اینکه این پروژه های سرمایه گذاری صرف بدهکاری های شهرداری می شود، تصریح کرد: تاچه زمان شهرداری قزوین باید برای جذب درآمد به دنبال کدهای درآمدی تکراری و فشار برمردم دراثر افزایش عوارض ها و فروش گاه و بیگاه زمین و فروش پروژه های نیمه تمام باشد؟.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اينکه حال شهرداری قزوین خوب نیست، خاطرنشان کرد: از کمیسیون شهرسازی و ریاست شورا درخواست دارم تا بررسی نمایند که برای موضوع پرداخت مطالبات و تحقق بودجه شهرداری تا به الان چه میزان زمین و پروژه نیمه تمام واگذار و به فروش رسیده است؟ همچنین پیوست های پروژه ها نیز به شورا ارایه گردد.

اشدری با تاکید بر اینکه با فروش و واگذاري برجهای الهیه مخالفم، تاکید کرد: این پروژه تعریف خاص خود را دارد و اگر قرار است واگذار شود بایستی با کسی که قرار است تهاتر انجام شود، با همان هدفی که شهرداری درنظر گرفته است پروژه به اتمام برسد.

به گفته وی در حال حاضر نیز برای پروژه حکم آباد کاربری های مختلفی عنوان می شود که صحیح نیست لذا شهرداری قزوین پروژه های نیمه تمام برجای مانده از گذشته تا کنون را همراه با کاربری خاص خود که از شورا مصوبه اخذ نموده را به انضمام پیوست های الحاقی پروژه ها به شورا ارایه کند تا بتوانیم درخصوص آنها تصمیم گیری نماییم.

اشدری در بخش دیگری ازسخنانش پیرامون افزایش قرار داد رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین اظهار کرد: باید شهرداری قزوین مقایسه ای بین دریافتی رانندگان آژانس شهرداری و سایر ارگانها و دستگاههای دولتی استان انجام دهد، چرا که بعضا دیده شده دریافتی رانندگان آژانس در سایر ادارات بیشتر از شهرداری قزوین است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمتها در بخش لوازم یدکی و هزینه های استهلاک خودرو ضروت دارد تا حمایت خوبی از این قشر صورت گیرد؛ لذا اگر در سایر ادارات دریافتی رانندگان آژانس بالاتر بود باید لایحه جدید به شورا ارایه و افزایش رقم قرارداد لحاظ شود.

اشدری همچنین درتذکری خواستار ارایه راهکار از سوی شهرداری قزوین برای ترمیم حقوق پرسنل و مدیران شهرداری قزوین شد و گفت: دراین راستا باید شهردار قزوین مدیران را طبقه بندی نماید و براساس شایستگی ها و سایر معیارها از قبیل تحصیلات و سابقه و ... آنها را طبقه بندی نماید و بر آن اساس میزان ترمیم حقوق را پرداخت نماید.

به گفته اشدری، چرا باید یک مدیر شهرداری که سابقه 20 سال به بالا دارد حقوق زیر هفت میلیون تومان و مدیر دیگری با سابقه کمتر حقوق بالای 20 میلیونی دریافت کند؟

اشدری ادامه داد: ترمیم حقوق مدیران از حساب و حق پرسنل مظلوم اشتباه است و باید شهردار قزوین دراین خصوص تدبیر و راهکار داشته باشد و با ارائه لایحه مناسب نسبت به تطبیق و ترمیمم حقوق مدیران اقدام شایسته نماید.

وی با انتقاد از برگزاری جلسه فوق العاده صحن شورا و بررسی دو لایحه مهم تکراری که به‌ نتیجه نرسیده و به جلسات بعدی موکول شده بود، در غیاب برخی اعضای شورا که به‌ صراحت رای مخالف خود را در جلسات قبلی اعلان کرده بودند، نسبت به رای مخالف تاکید کرد: باتوجه به حساسیت موضوع برخی لوایح ضرورت دارد تا بررسی آنها در جلسات فوق العاده که ممکن است برخی اعضا غایب باشند صورت نگیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط