چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۱

با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در پارلمان محلی مطرح شد؛

امکان سنجی برپایی جشنواره های منطقه ای و ملی سینمایی در قزوین

با هدف بررسی راه های تعامل مجموعه مدیریت شهری قزوین با انجمن سینمای جوان ایران، مدیرعامل این انجمن و هیأت همراه وی با فرج اله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و دیگر منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در ابتدای این جلسه آزادپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری قزوین، از این شهر به عنوان شهری برخوردار و دارای زمینه های لازم به منظور سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: متاسفانه قزوین با وجود مواهب بسیار آنگونه که باید در سطح ملی مطرح نشده و شاید دلیل آن را بتوان در عدم برگزاری برنامه ها و طرح هایی در سطح ملی که نام و آوازه آن را در این مقیاس مطرح نماید جستجو کرد.

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوان ایران این امکان را دارد که در صورت حمایت از سوی شورای اسلامی شهر قزوین، طرح ها و برنامه های ملی نظیر جشنواره های منطقه ای و استانی یا جشنواره بزرگ فیلم اولی های کشور را در این شهر برگزار نماید.

آزادپندار همچنین با بیان این مطلب که بسیاری از هنرمندان انجمن سینمای جوان این شهر دارای عناوین ملی بوده و موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده اند گفت: اما متاسفانه از نظر برخورداری از امکانات سینمایی، انجمن این شهر در جایگاه خوبی قرار ندارد و نمی تواند از فعالان این عرصه در این شهر حمایت نماید و بی تردید این وضعیت روند فعالیت فعالین این حوزه را با چالش مواجه خواهد نمود.

وی حمایت از انجمن سینمای جوان را حمایت از یک بنگاه اقتصادی کارآفرینی دانست و با بیان این مطلب که اغلب افرادی که از آموزش های این انجمن برخوردار شده اند جذب بازار کار شده و زمینه اشتغال تعداد زیاد دیگری را نیز فراهم نموده اند گفت: از نقش اثرگذار و بی بدیل این بنگاه اقتصادی در فرهنگسازی، تغییر، جهت دهی، تبیین و نهادینه نمودن بسیاری از ارزش ها و باورها نیز نباید غافل شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در این بخش از سخنانش درخواست خود مبنی بر دریافت حمایت مالی به منظور تامین تجهیزات سینمایی انجمن قزوین و همچنین تخصیص زمین با هدف ساخت خانه ای برای ساماندهی فعالین این حوزه را مطرح کرد و گفت: این انجمن آمادگی دارد مسئولیت و هزینه های ساخت و بهره برداری این خانه را در صورت تامین زمین از سوی نهاد شورا بر عهده بگیرد.

بر پایه این گزارش در بخش دیگری از این جلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و با تاکید بر نقش تولید محتوای رسانه ای در تبیین اهداف مجموعه مدیریت شهری و تمایل منتخبین مردم در نهاد شورا به منظور استفاده از ظرفیت های این بخش در معرفی توانمندی های شهر قزوین در سطح ملی یادآور شدند: قزوین از امکانات و تجهیزات بسیار مطلوبی تحت عنوان استودیو رادیو شهر برخوردار است که می توان زمینه استفاده از این امکانات را به منظور تولید محتوای رسانه ای توسط انجمن سینمای جوان فراهم نمود.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با اظهار امیدواری از اینکه این نشست مقدمه انعقاد تفاهم نامه های ارزشمندی به منظور آغاز همکاری دو مجموعه باشد مقرر نمودند؛ در خواست ها و پیشنهادات همکاری این انجمن به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر قزوین ارایه شود تا تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ گردد.

یادآور می شود؛ حسن لطفی پیشکسوت صنعت فیلم و سینما و نویسنده و محسن آقالر رییس انجمن سینمای جوان قزوین نیز در این نشست حضور داشتند و طی سخنانی بر ضرورت همکاری های دو جانبه به منظور دستیابی به اهداف مشترک در زمینه معرفی قزوین تاکید کردند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط