چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۴

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

شوراي شهر از فعاليتهاي فرهنگي و هنري غافل نبوده است

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين در همايش "الفتان جاويدان" گفت: شوراي اسلامي شهر قزوين، شهرداري و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و شوراي شهر قزوين از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري غافل نبوده‌اند.

به گزارش روابط عمومي شوراي شهر قزوين و به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان؛ سازمان نظام مهندسي ساختمان قزوين كه حامي اكران فيلم شيار 143 در قزوين بوده و در برگزاري همايش الفتان جاويدان مشاركت جدي داشته به پاس قدرداني از كارگردان و عوامل اجرايي آن ميزبان نرگس آبيار كارگردان فيلم شيار 143، قاسمي تهيه‌كننده و سامان صفاري بازيگر نقش يونس اين فيلم بود.

 مهندس فرخزاد، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين و رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان در نشست خبري با اصحاب رسانه كه با حضور كارگردان و عوامل اجرايي فيلم شيار 143 در محل سازمان برگزار شد، طي سخناني به اقدامات اين سازمان در حوزه‌هاي فرهنگي و هنري پرداخت.

 وي با اشاره به ويژگي‌هاي فيلم شيار 143 اظهار داشت: اين فيلم توانست مخاطبان بسياري با انديشه‌هاي مختلف را جذب كنند و زواياي پنهان دفاع مقدس را بيان كند.

 نايب رئيس شوراي شهر قزوين حضور دو هنرمند قزويني به نام‌هاي شكري و سخاوت‌دوست در آهنگسازي فيلم ايثار 143 را از ديگر ويژگي‌هاي اين فيلم برشمرد و تصريح كرد: شوراي شهر قزوين و سازمان نظام مهندسي استن همواره در حوزه‌هاي فرهنگي گام برداشته‌اند و در اين زمينه يكي از رويكردهايي كه با جديت دنبال كرده‌اند جذب افراد با نگرش‌هاي متفاوت و از ميان گروه‌هاي مختلف بود كه فيلم شيار 143 در اين زمينه بسيار موفق بوده است.

 فرخزاد با تاكيد بر توجه به ارزش‌هاي دفاع مقدس و بيان اين ارزش‌ها تصريح كرد: در سينماي جنگ كشورهاي ديگر همچون فرانسه، ژاپن و كره اگرچه كه بيش از 70 سال از جنگ‌ها گذشته اما فعال سينمايي آنها همچنان در اين حوزه فعاليت مي‌كنند.

 وي خاطرنشان كرد: در كشور ايران كه هنوز مدت زمان زيادي از جنگ 8 ساله سپري نشده كمتر به اين امر پرداخته مي‌شود در حالي كه موضوع دفاع مقدس بسيار جاي كار دارد و بايد از نگاه‌ها و زاويه‌هاي مختلف به اين مهم پرداخت.

 در اين همايش كه اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين، استاندار قزوين، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان و خانواده‌هاي معظم شهدا در آن حضور داشتند پس از ارايه بياناتي از سوي مهندس فرخزاد، نرگس آبيار و روزبه نيز به ارايه‌ي سخنراني پرداختند.

 روزبه استاندار قزوين در اين مراسم از وجود 200 شهيد گمنام در استان سخن به ميان آورد و گفت: احترام و تكريم از مادران شهدا بر همگان واجب است و نبايد از رشادت‌هاي اين عزيزان غافل شويم.

وي بيان داشت: در خصوص دفاع مقدس صحبت‌هاي زيادي شده اما كمتر به رشادت‌هاي مادران و همسران شهدا توجه شده است كه يكي از بهترين زيبايي‌هاي فيلم شيار 143 ميان لايه‌هاي پنهان جنگ تحميلي بود.

نرگس آبيار، كارگردان فيلم شيار 143 نيز طي سخناني از مجموعه نظام مهندسي استان قزوين به خاطر حمايت از طي اكران اين فيلم تقدير و تشكر كرد و گفت: جامعه همواره بايد به رشادت‌هاي مادرانه شهدا ارج بگذارد چرا كه آنها هم شجاعانه در دفاع مقدس نقش داشته‌اند.

در خاتمه اين همايش از مادران داراي 2 شهيد و يك فرزند جانباز تجليل شد و با اهدا لوح تقدير و هدايايي از عوامل اجرايي فيلم شيار 143 نيز قدرداني به عمل آمد.

 پايان پيام/1126/دي93

تصاویر مرتبط