چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۹

بر اساس تصويب شوراي شهر در راستاي حل مشکلات روز بازارها؛

جمعه بازار به مکاني مناسب منتقل مي شود

در راستاي حل مشکلات روز بازارها و بنابر درخواستي که شهروندان از شورا و شهرداري داشتند، اعضاي شوراي شهر با انتقال جمعه بازار از محدوده امامزاده حسين (ع) به مکاني مناسب تر موافقت کردند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج ا... فصيحي رامندي رئيس کميسيون خدمات شهري شورا موضوعي را در صحن علني مطرح کرد که از نامه ي ارسال شده از سوي شهروندان به سازمان ميادين و ميوه و تره بار شهرداري مبني بر رسيدگي و حل مشکلات روز بازارها نشأت مي گرفت و اعضاء چارچوب و شرايط تعيين شده کميسيون را به تصويب رساندند.

فصيحي رامندي در اين جلسه گفت: تمامي نکات و مواري که از سوي شهروندان و ساکنين منطقه هايي که روز بازارها (شنبه بازار واقع در مينودر، جمعه بازار در امامزاده حسين (ع) و سه شنبه بازار در نواب شمالي) در آنها واقع شدند، در کميسيون خدمات شهري و صحن علني با حضور اعضاء مورد بررسي قرار گرفت.

وي با اشاره به مصوباتي که پس از بررسي مشکلات اين روز بازارها مدنظر کميسيون متبوع خود قرار گرفت، خاطر نشان کرد: انتقال جمعه بازار به مکاني مناسب تر در دستور کار سازمان ميادين و شهرداري منطقه يک قرار گرفت و اين سازمان موظف شد مکاني ديگر را براي اين بازار برگزيند.

اين عضو شورا ادامه داد: با توجه به اينکه بحث فروش مواد غذايي بهداشتي در روز بازارها مورد تأکيد قرار داشت، قرار شد شبکه بهداشت در عرضه مواد غذايي نظارت داشته باشدو ضمن هماهنگي با اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت قيمت اجناس ارائه شده در روزبازارها کنترل شود.

رئيس کميسيون خدمات شهري با اشاره به تأمين امنيت روزبازارها عنوان کرد: ضمن همکاري با نيروي انتظامي و همياري اين نهاد خدمتگزار، قرار شد موضوع تأمين امنيت اين مناطق در دستور کار ناجا قرار بگيرد.

 وي گفت: در روند بررسي اين مشکلات، بر تأمين سلامت بهداشت محيط مناطق روزبازارها نيز تأکيد شد.

استفاده از تجربه شهرهاي موفق براي ساماندهي روزبازارها

در ادامه بررسي اين موضوع اعضاي شوراي شهر نيز نظراتي داشتند که شهلا عطايي گفت: نحوه ي اداره و ساماندهي مطلوب روز بازارها يکي از نکات مهمي است که بايد مدنظر قرار بگيرد.

وي با اشاره به موفقيتهايي که شهرهاي کرج و رشت در فعاليت درست روزبازارها داشتند، ادامه داد: استفاده از تجربه هاي موفق اين شهرها و اجراي آنها در شهر قزوين بسيار مي تواند براي شهر و شهروندان مفيد باشدو منجر به حل مشکلات موجود شود.  

 

تهيه پيوست فرهنگي و اجتماعي براي روزبازارها

در ادامه محمد رضا صديقي بيان کرد: روزبازارها که ايده اصلي آنها در شهرهاي شمالي شکل گرفت بايد مکاني براي عرضه توليدات و کالاهاي فروشندگان باشند.

وي بر تهيه پيوستهاي فرهنگي، اجتماعي و بهداشتي براي ارائه خدمات بهتر به شهروندان تأکيد کردو افزود: مردم به وضعيت روزبازار امامزاده حسين (ع) گلايه مند هستند چراکه وجود اين بازار منجر به ايجاد ترافيک در مسير دسترسي به سلامگاه شده و مشکلات خاص اجتماعي و فرهنگي در اين محدوده به وجود آمده است.

صديقي همچنين يادآورشد: وقتي قرار است براي 400 تا يکهزار نفر در اين روزبازارها منبع درآمد ايجاد شود بايد نسبت به مشکلات آنجا ريزبين بودو کميسيون پيگيري و نظارت شورا نگاه ويژه اي براي حل آنها داشته باشد.

انتخاب مکاني مناسب براي روز بازارها و توجه به صرفه اقتصادي فروشندگان

حسين غياثوند با اشاره به رونق روزبازارها و اثراتي که در تعديل قيمتها و دسترسي شهروندان به ميوه و تره بار، مواد غذايي و ديگر کالاها مي توانند داشته باشند، اشاره کردو گفت: اين تأثيرگذاري بر کسي پوشيده نيست و از لوازم زندگي امروزي تلقي مي شود.

وي با تأکيد بر اينکه بايد طوري برنامه ريزي کرد که به درآمد فروشندگان روزبازارها لطمه اي وارد نشود، عنوان کرد: سازمان ميادين در انتخاب مکاني مناسب تر براي روزبازار امامزاده حسين(ع) کارشناسانه عمل کنند و مکاني که برگزيده مي شود در مجاورت منازل مسکوني نباشد و يا حوزه گردشگري شهر را تحت تأثير قرا ندهد.

غياثوند ضمن اينکه به برگزاري جلسات ويژه براي حل مشکلات روز بازار امامزاده حسين(ع) تأکيد مي کرد، تصريح کرد: رونق کسب و کار و درآمد فروشندگان روزبازارها نيز در مکانيابي جديد بايد مورد توجه قرار بگيرد.

پايان پيام/1092/آذر93 

تصاویر مرتبط