سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین:

بانک اطلاعات کمک به هیات های مذهبی تهیه می شود/ کمک ها به صورت عادلانه در بین تمام هیات ها توزیع شود

به منظور ساماندهی کمک به هیاتهای مذهبی و حسینی(ع)، بانک اطلاعاتی کمک به هیاتهای مذهبی در شهر قزوین تهیه می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ قاسم الهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با اشاره به تشکیل اولین جلسه این کمیسیون گفت: در این جلسه، رییس سازمان زیباسازی و‌ سازمان فرهنگی_ ورزشی شهرداری قزوین در خصوص برنامه های دهه اول ماه محرم و فضاسازی شهری توضیحاتی را ارایه کردند.

وی افزود: در حال حاضر فضاسازی خوبی در سطح شهر برای اول محرم انجام شده و در روز های آینده این فضاسازی تکمیل و بیشتر خواهد شد.

به گفته سخنگوی پارلمان محلی قزوین؛ تاکید شده که فضاسازی ایام محرم در تمام مناطق از جمله در مناطق منفصل شهری هم انجام شود.

الهیاری با اشاره به توزیع اقلام مورد نیاز هیاتهای مذهبی در ایام محرم گفت: ۷۰ هیات برای دریافت اقلام ایام محرم به سازمان فرهنگی_ورزشی شهرداری مراجعه کردند که با توجه به ظرفیت های این سازمان و همچنین میزان جمعیت کمک هایی به این هیات ها شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: از سازمان فرهنگی_ورزشی درخواست شده که بانک اطلاعاتی در خصوص کمک هایی که در سال های قبل از این سازمان دریافت کرده اند، تهیه شود تا کمک ها به صورت عادلانه در بین تمام هیات ها توزیع شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک به هیات های مذهبی و فضاسازی شهری برای سازمان فرهنگی_ ورزشی در نظر گرفته است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: نصب بنر، فیکسچر و فضاسازی در میادین شهر قزوین، نصب علم وکتل از دیگراقداماتی است که برای فضاسازی شهری در نظر گرفته شده و در برخی مناطق اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ایجاد گذر امام حسین(ع) وگذر عاشورایی با نصب پوستر بر درب مغازه ها درایام تعطیل و روزهای تاسوعا و عاشورا از دیگر اقداماتی خواهد بود که توسط شهرداری قزوین برای فضاسازی شهری انجام می شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به اطلاع رسانی شعائر حسینی(ع) تاکید کرد.

الهیاری همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی کمک به رسانه ها در قالب ارائه آگهی و تبلیغات و رپرتاژ خبری در شهرداری قزوین خبر داد وگفت: این موضوع را برای ایجاد عدالت در میان رسانه ها پیگیری می کنیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط