یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۳

مهدیه سادات قافله باشی:

مطالبه گري باغداران پیرامون احداث سدلاستیکی بايد شنيده شود

با توجه به نگرانی افکار عمومی و باغداران در خصوص احداث سد لاستیکی، باید جلسه ای با حضور نمایندگان باغداران در تالار مردمي شورا تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ مهدیه سادات قافله باشی دبیر پارلمان محلی قزوین در جلسه شورا که با دستور کار بررسی بودجه پیشنهادی پروژه های عمرانی برگزار شد، با اشاره به احداث سد لاستیکی اظهار داشت: باید طَي جلسه مشتركي نگراني تشكل هاي غير دولتي و باغداران مسير ارنجك و در صحن شوراي شهر بيان شود و مشاور و مديران شهري توضبحات خود را ارائه كنند در صورت عدم اقناع تصميم جديدي گرفته شود.

وی افزود: البته پیوست مطالعات زیست_ محیطی این پروژه توسط متخصصان اين حوزه تهیه و ارائه شده است اما به جهت نگرانی افکار عمومی و باغداران در مورد حقابه باغستان باید جلسه ای با حضور نمایندگان باغداران سنتی و کارشناسان مرتبط تشکیل شود.

به گفته قافله باشی، فضای مجازی فضای گفت و گو نیست و باید بتوان در فضای حقیقی و رودررو نظرات را شنید و نسبت به موضوع تصمیم گیری و افکار عمومی را اقناع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار محصورسازی زمینهای رهاشده در شهر شد و گفت: در منطقه یک و به ویژه در منطقه امامزاده حسین (ع) شيشه چي ،مغلواك و راه آهن وجود دارد که به جهت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی باید دیوارکشی و محصور شود.

 وی تاکید کرد: تامین روشنایی این گونه زمین ها می تواند تاثیر زیادی در کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشد و در این زمینه باید باهمت و اراده جمعی کارها انجام شود.

 رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش بر لزوم تكميل ساختمان شهرداري و احداث سالن همایش در شهرداری قزوین تاکید کرد وگفت: شهرداری قزوین یک سالن همایش بین المللی و استاندارد ندارد و هنگام برگزاری مراسم باید از سالن نهادهای دیگر استفاده کند که ضرورت دارد دراسرع وقت نسبت به احداث یک سالن همایش استاندارد اقدام شود.

وی هچنین خواستار احداث مسیر پیاده روی نابیانایان به صورت استاندارد شد و تاکید کرد: باید نظارت بیشتری بر این امر صورت گیرد؛ چراکه مقابل برخی مغازه ها شاهد ناهماهنگی در پیاده روسازی هستیم، براین اساس لازم است تا همچنان که در نمای ساختمانها استانداردهایی وجود دارد در کف و پیاده روسازی نیز به فضای یکدست و یکپارچه توجه شود.

قافله باشی همچنین خواستار توجه به نیاز منطقه در اجرای طرح های شهری شد و گفت: شهرداری باید در اجرای طرح ها به نیاز منطقه و مردم توجه داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم توجه و رسیدگی به وضعیت بلوار ارتباطات در شهر قزوین تاکید کرد.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط