سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

رئيس كميسيون حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین:

روزی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به بدهی شهرداری به بانک شهر اضافه می شود

احد چگینی رییس کمیسیون، حقوقی، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین جلسه شورا گفت : در ابتدای شورای پنجم رقم بدهی های شهرداری به بانک شهر ۲۵۴ میلیارد تومان بود اما در حال حاضر ۶۱۴ میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است که اگر به طور کامل پرداخت نشود در پایان این دوره از شورا هر شهروند قزوینی به بانک شهر دو میلیون تومان بدهکار خواهد بود.

وي ادامه داد: از ابتدای بهمن ماه هر روز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به بدهی شهرداری اضافه خواهد شد که ماهیانه قریب به ۱۷ میلیارد تومان خواهد شد؛ با این وضع در پایان این دوره از شوراها هر شهروند قزوینی دومیلیون تومان به بانک شهر بدهکار خواهد بود.

به گفته احد چگینی، شهرداری هر ۳ روز یک واحد آپارتمان باید بابت بدهی هایش بنام بانک شهر سند بزند.

وی تاکید کرد: بدهی ها و سود مرکب ناشی از آن مانند اژدهایی در حال بلعیدن دارایی های شهر است این اژدها املاکی نظیر کارخانه آسفالت هفت سنگان، کاروانسرای پنبه ریسه، آپارتمانهای شهید انصاری، زمینهای هادی آباد، ملاصدرای شمالی و ... را بلعیده است اما نه تنها از اصل وام کاسته نشده بلکه بیشتر هم شده است.

احد چگینی گفت: شهرداری قزوین برای پرداخت یکجای این بدهی کمرشکن باید برنامه ویژه ای داشته باشد و با بهره گیری از منابع خود مانند سهام بانک شهر و فروش املاک و غيره این بدهی ها را تعیین تکلیف کند.

رییس کمیسیون حقوقی ، بازرسی و نظارت پارلمان محلی قزوین خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هاي آقای شهردار تسویه کامل بدهی ها و تعیین تکلیف آنها بود و انتظار دارم شهردار در این خصوص برنامه استراتژیک داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرداري باید تابع ضوابط جاری و تصمیمات شورا باشد و آنچه وظیفه اش است را به نحو احسن انجام دهد.

احدچگینی تصریح کرد: اگر برای پرداخت بدهی ها چاره ای اندیشه نشود با این وضعیت در پایان این دوره از شوراها قطعا شهرداری را با ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل شورای ششم خواهد داد.

احد چگینی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حل مشکلات آب باغستان سنتی قزوین اشاره کرد و گفت: درحال حاضر تنها ۸ حلقه چاه برای تامین آب باغستان فعال است که با تخصیص ۱۰‌حلقه چاه میتوان بخش عمده ای از این مشکل را حل کرد.

وی با بیان اینکه در دشت قزوین دو هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد، افزود: اگر تنها ۱۰ حلقه چاه در این باغات داشته باشیم، دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغستان سنتی ما از کم آبی نجات می یابند.

احدچگینی به تامین اعتبار سازمان باغستان برای برخی خدمات مانند پاکسازی نهرها اشاره کرد وگفت: از ۱۵ دی ماه آبیاری باغات سنتی شروع میشود پیشنهاد میکنم برای این موضوع اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به باغداران و نمایندگان رودخانه های دلیچای ، زویار ، بازار ، وشته، و ارنجک تخصیص یابد.

وی همچنین گریزی به موضوع روخانه دلیچای زد و گفت: بنده به شدت از انحراف مسیر رودخانه دلیچای انتقاد کردم و معتقد بودم شهرداری نباید بصورت غیرکارشناسی آن را ساماندهی و در بستر رودخانه پروانه ساخت صادر می کرد.

این عضو شورا خواستار دعوت از اعضای هیات تطبیق و فرماندار قزوین در صحن شورا شد و گفت: به منظور تعاملات بیشتر و حل برخی مغایرتهای اعلامی از سوی این مرجع لازم است، نشستی در این خصوص داشته باشیم. زیرا بسیاری از این مغایرتها باعث روی زمین ماندن کار شهروندان و شهرداری می شود که باید تعیین تکلیف شود.

احد چگینی در ادامه خواستار ارائه لایحه اصلاحی و جدید هزینه آماده سازی از سوی شهرداری قزوین شد و گفت: مصوبه اخیر عوارض آماده سازی باعث بروز مشکل برای بسیاری از شهروندان شده است باید این مصوبه هرچه زودتر اصلاح شود و فرمول محاسبات تغییر کند؛ در برخی نقاط شهر عوارض ۵ برابر شده است.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط