چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۸

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

برگزاري برنامه هاي هفته سلامت با مشارکت مجموعه مديريت شهري/تصويب قانون مديريت شهري اختيارات شوراها را افزايش مي‌دهد

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: تصويب قانون جامع مديريت يکپارچه شهري در مجلس شوراي اسلامي، اختيارات شوراها را ارتقاء مي‌دهد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج‌الله فصيحي‌رامندي شب گذشته در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به اينکه از يکم تا نهم ارديبهشت ماه سال جاري به نام هفته شوراها نامگذاري شده است، اظهار کرد: در اين هفته شوراي اسلامي شهر قزوين برنامه‌هاي مختلفي از جمله افتتاح و کلنگ‌زني پروژه‌ها مانند بوستان‌ها و ايستگاه آتش‌نشاني اجرا کرده است.

وي با بيان اينکه شوراهاي اسلامي شهر قزوين با هدف مشورت دادن براي رفع مشکلات شهري تشکيل شده است، مطرح کرد: قرار بود اختيارات و حوزه فعاليت‌هاي شوراها هر روز گسترش و توسعه يابد و انجام کارهاي شهري نيز از حالت متمرکز خارج شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: کارهاي شهري مقرر شده بود بيشتر به سمت غيرمتمرکز حرکت کند و به شوراها واگذار شود اما روند 17 و 18 ساله از تشکيل شوراها خلاف اين موضوع را نشان مي‌دهد.

فصيحي‌رامندي با اشاره به برنامه ششم بيان کرد: دولت در اين برنامه، بندي را گنجانده بود و به مجلس شوراي اسلامي ارائه کرد که بر اساس آن بايد شهرداري به شکل دولتي اداره شود به نحوي که درآمدهاي اين نهاد به حساب خزانه دولت واريز مي‌شد.

وي افزود: با تحقق اين مهم اختيارات شوراها تحت شعاع قرار مي‌گرفت که مجلس آن را نپذيرفت و براي اصلاح به دولت بازگشت داده است.

* کاهش هر ساله اختيارات شوراها

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين تصريح کرد: اختيارات شوراها صرف نظر از جريانات و احزاب سياسي حاکم در کشور هر ساله کاهش يافته و هر روز محدودتر و از وظايف آن کاسته شده است که تحقق اين مهم صلاح شهرها نيست.

فصيحي‌رامندي با اشاره به اينکه حکومت 2500 ساله شاهنشاهي بر ايران حاکم بود، يادآور شد: اختيارات در اين حکومت به دليل حاکمان و فرمانروايان متمرکز بوده است.

وي ادامه داد: اين روحيه بايد امروز در کشور کمرنگ‌تر شود و مسئولان و سياستمداران، اداره کشور را به صورت غيرمتمرکز تقويت کنند.

* افزايش اختيارات شوراها با تصويب قانون مديريت شهري

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره قانون جامع مديريت يکپارچه شهري گفت: اين قانون تدوين شده که با تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي 23 اختيار به شوراها تفويض مي‌شود، تحقق اين موضوع جايگاه شوراها را در کشور تقويت مي‌کند.

فصيحي‌رامندي اضافه کرد: همچنين با تصويب قانون جامع مديريت يکپارچه شهري فرهنگ اداره شهرها به صورت غيرمتمرکز ترويج و توسعه يافته و اختيارات شوراها ارتقا مي‌يابد.

وي با اشاره به اينکه برنامه‌هاي مختلفي در هفته سلامت برگزار شد، تشريح کرد:‌ در اجراي برنامه‌ها کميسيون سلامت و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قزوين با کميته سلامت دانشگاه علوم پزشکي همکاري‌هاي لازم را انجام داده است.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين بهره‌گيري از ظرفيت اتوبوس‌ها و ايستگاه مکانيزه براي تبليغ سلامت، تبليغات محيطي در خصوص هفته سلامت، هماهنگي برنامه‌هاي راديويي و در اختيار قرار دادن مجموعه تبليغات شهرداري را از جمله برنامه‌هاي کميسيون سلامت و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قزوين با کميته سلامت دانشگاه علوم پزشکي عنوان کرد.

پايان پيام/1671/ارديبهشت95

تصاویر مرتبط