یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

در بازدید کمیسیون فرهنگی شورا از کانون‌های مساجد تاکید شد؛

لزوم هم افزایی نهادهای مرتبط برای حل مشکلات کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین ضمن بازدید از دو کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرقزوین بر لزوم توجه دستگاههای مسئول برای حل مشکلات مرتبط با کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین پویایی بیشتر این مجموعه ها تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،قاسم اللهیاری رییس  کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشي شورای اسلامی شهر قزوین به همراه مهری السادات تقوی و ولی چگینی از اعضای این کمیسیون و حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان از کانون فرهنگی نصر مسجد جامع قزوین و کانون فرهنگی هنری محسن الزهرا مسجد صاحب الزمان (عج) محله مولوی بازدید و در جریان اقدامات و فعالیت‌های این دو کانون فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند.  
 
بر اساس این گزارش در ابتدا؛رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرقزوین درکانون فرهنگی نصر مسجد جامع عتیق حاضر شدند .
 
حامد عرب زاده مسئول کانون فرهنگی نصر به بیان اقدامات و تلاشهای این کانون در اجرای برنامه های فرهنگی تربیتی و عقیدتی پرداخت واز برنامه های آموزشی برنامه ریزی شده در ایام تابستان واوقات فراغت نوجوانان گفت.
 
وی همچنین از عدم تخصیص و کمبودهای مالی گلایه کرد و افزود: بسیاری از برنامه های فرهنگی و اردوهای تربیتی و تفریحی نیازمند اعتبار و تامین هزینه های مالی است ولذا ضرورت دارد تا نگاه ویژه ای به مسجد جامع عتیق که درآمد خوبی هم از موقوفات مرتبط با آن دارد ،صورت گیرد.
 
در ادامه قاسم اللهیاری رییس این کمیسیون نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت اله سید ابراهیم رییسی و شهدای خدمت بر بهرمندی از رفتار و اخلاق و منش رییس جمهور شهید در خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: باید مانند ایشان خدمت به مردم را راس همه امور بدانیم ودراین مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.  
 
 وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات  انجام شده در این کانون فرهنگی خاطر نشان کرد: انتظار ما از مسجد جامع بیش از این هاست و باید با ایجاد ظرفیت شاهد پویایی مسجد جامع و جذب بیشتر جوانان از مسیر کلاسهای آموزشی و فرهنگی باشیم .
 
 اللهیاری بر لزوم همکاری وهمراهی همه نهادهای مرتبط برای پویایی و شکوفایی فعالیتهای کانونهای فرهنگی وهنری مساجد شد.
 
 به گفته رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین ،اقدامات در حوزه فرهنگی به عنوان بستر ساز سایر فعالیتها محسوب می شود و ضرورت دارد تا در این حوزه به صورت تخصصی کار شود.
 
وی تاکید کرد: به اندازه بضاعت در کنار مجموعه کانونهای  فرهنگی هنری مساجد هستیم و از برنامه های فرهنگی تربیتی و هنری آنها حمایت می کنیم .
 
 در ادامه مهری السادات تقوی و ولی چگینی اعضای این کمیسوین نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد کارگروه های ویژه  برای حل مشکلات کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین استفاده از تمامی ظرفیتها برای پویایی و فعالیت بیشتر این مکانها فرهنگی شدند.  
 
 درادامه برنامه بازدید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین، اعضای کمیسیون در مسجد صاحب الزمان (عج)خیابان مولوی و کانون فرهنگی محسن الزهرا حاضر شدند حاضر شدند و درجریان اقدامات وفعالیتهای آن قرار گرفتند.
 
 حجت الاسلام قلی پور مسئول کانون فرهنگی محسن الزهرا در این بازدید به بیان اقدامات و تلاشهای این کانون در خیابان مولوی پرداخت و گفت:اعطای وام و بسته های معیشتی به نیازمندان،برپایی بزرگترین ضیافت افطاری ،برگزاری اردوی قم و جمکران،برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، از جمله مهم ترین برنامه های این کانون بوده است.
 
 وی همچنین خواستارحمایت ومساعدت شورا وشهرداری قزوین در توسعه فضای مسجد  وایجاد بستر مناسب برای اقدامات فرهنگی و ورزشی شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط