یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین تاکیدکرد؛

لزوم تدوین برنامه جامع فرهنگی وتدوین سیاستهای کلان فرهنگی در مدیریت شهری

به منظور دست یابی به اهداف مدنظر در حوزه فرهنگی ضرورت دارد تا برنامه جامع فرهنگی و سیاستهای کلان فرهنگی مدیریت شهری درشورای ششم باز بینی وتدوین شود.

 
 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین؛ محسن حق شناس ،نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین و به منظور ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در حوزه فرهنگی برگزار شد، اظهارکرد: شهردار قزوین در حوزه های مختلف فرهنگی همانند دفاع مقدس،مسجدسازی ، خیری مدیریت جلسات فرهنگی و... یک نماد است و شخصیت ویژه و ممتازی دارد و با این ویژگی ها انتظارات شورای ششم که رویکردش فرهنگی است از ایشان متفاوت است.

 وی افزود: بایستی اقدامات فرهنگی شهرداری در سال اول این دوره از شورا کاملا نمایان می شد اما متاسفانه دراین حوزه اقدام ویژه و خاص فرهنگی ندیدیم یا اینکه به دلیل ضعف برون داد فرهنگی ، خیلی با خواست شورای ششم متفاوت بود.

 به گفته وی ،هماهنگی وتعادل فرهنگی در حوزه شهرداری وجود ندارد واز این نظر عملکرد حوزه مدیریت شهری به شدت نامتوازن است و به درستی این تعادل با توجه به اهداف و بایسته های فرهنگی در سازمانهای شهرداری دیده نمی شود.

 وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده شورای ششم قبل از هر اقدامی نیاز به باز تعریف، تنظیم و تصویب برنامه جامع فرهنگی و سیاست کلی فرهنگی دارد، چرا که ماموریت های ریز فرهنگی شامل جنگ ها ، جشن ها ، مسابقات فرهنگی و... را هر فردی که در رأس سازمان فرهنگی و ورزشی قرار گرفته باشد براساس منابع دراختیار انجام خواهد دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بر این اساس سیاست گذاری کلان فرهنگی باید در شورا صورت گیرد و با محوریت برنامه اقدامات صورت گیرد. باید مدیریت شهری تمام دغدغه مندان حوزه فرهنگی و فعالان موثر وبی ادعای این حوزه را از خود بداند و آنان نیز شهرداری را همراه خود ببینند و جریان سازی فرهنگی در حلقه های میانی به ثمر بنشیند .

حق شناس همچنین دراین جلسه خواستار ارایه گزارش تخصیص بودجه سازمانها به نسبت بودجه مصوب در حوزه عمرانی و جاری شد.

 نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین دربخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه مساعدت عمرانی شهرداری قزوین به مساجد شهر قزوین اختصاص داشت با بیان اینکه مساجد بالاترین پایگاه فرهنگی هستند گفت: یکی از اقدامات خوبی که از دوره شورای چهارم تا کنون انجام می شود بودجه عمرانی کمک به مساجد است که ضروت دارد تا با بررسی درخواستهای مساجد نسبت به اعطای اعتبار اقدام نمود.

 حق شناس با تاکید براینکه مساجد را باید مردم بسازند تاکید کرد: شهرداری نباید دراین قضیه از مردم جلوتر حرکت نماید، لذا در محلاتی که مسجد ندارد می توانیم تا سقف 250 میلیون تومان برای احداث مسجد مساعدت نماییم .

 نائب رییس شورای اسلامی شهرقزوین همچنین ضمن موافقت با حضور اعضای شورا در مساجد گفت: می توانیم به صورت هفتگی در مساجد محلات حضور یابیم و ضمن درجریان قرار گرفتن مشکلات شهروندان درمحلات مساعدتهای مالی به مساجد را هم داشته باشیم.

 حق شناس همچنین خواستار توجه شهروندان به رعایت نکات بهداشتی پیرامون همه گیری بیماری انفلوآنزا شد و گفت: طبق اطلاعات ستاد مبارزه با کرونا وضعیت بیمارستانها به لحاظ تعداد بیماران مبتلا به آنفلوانزا خوب نیست و تعداد بیماران زیادی بستری هستند ،لذا از کلیه شهروندان تقاضا میشود تا نکات بهداشتی را عایت نمایند.

 وی همچنین خاطر نشان کرد: اولیای دانش آموزان نیز در صورت ابتلای دانش آموز به بیماری اجازه حضور در مدرسه را ندهند ودر منزل تا بهبود بیماری استراحت نمایند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط