دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

مهری السادات تقوی،

لزوم توجه به تهیه پیوستهای مطالعاتی در اجرای پروژه های شهری

شهردار و مدیران شهری قزوین باید توجه به تهیه پیوستهای فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و مطالعاتی پروژه های شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی پارلمان محلی قزوین در جلسه بررسی لایحه بودجه شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی ضمن تقدیر از شهردار قزوین و مجموعه مدیران شهری اظهار کرد: یکی از مواردی که در بودجه مطرح شده کاهش فروش زمین خواهد بود که این موضوع از نقاط قوت بودجه سال آینده شهرداری قزوین خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با توجه به اهمیت تهیه پیوستهای مطالعاتی در اجرای پروژه های شهری افزود: این انتظار از مجموعه مدیران شهری وجود دارد که در پروژه های شهری حتما پیوست های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و فازهای صفر و مطالعاتی پروژه ها انجام شود.

تقوی خاطرنشان کرد: نبود پیوستهای مطالعاتی در پروژه ها هزینه های هنگفتی را به شهر تحمیل می کند و ممکن است گاها پس از برهه طولانی از نظر زمان و مالی دچار خسارات زیادی شویم، چه بسا اگر این پیوستها و نیاز سنجی ها انجام می شد پروژه ها اجرایی نمی شدند.

تقوی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده شاهد تحقق بودجه 2020 میلیارد تومانی باشیم و بتوانیم خدمات شایسته و خوبی را به شهروندان ارایه نماییم.

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در بودجه تاکید کرد و گفت: لزوما نباید به اجرای پروژهای عمرانی توجه شود بلکه باید در کنار اجرای این پروژه ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز اقدامات خوبی داشته باشیم.

تقوی در ادامه از افزایش پروژه های ترافیکی در روانسازی تردد و گشایش ترافیکی به عنوان یکی دیگر از نقاط بودجه سال آینده شهرداری قزوین ذکر کرد و گفت: امیدواریم اثرات این اتفاق در سال آینده برای شهروندان ملموس تر باشد.

تصاویر مرتبط