Favorites

  • رقم کد بودجه نواحي منفصل بايد افزايش پيدا کند

  • رقم کد بودجه پروژه هاي ورزشي و حمايت از ورزش، بسيار ناچيز است

  • خانه آمادگي جسماني قزوين باحضور اعضاي شوراي شهر افتتاح شد

  • شهرداري درباره پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) بيشتر از تعهداتش عمل کرده است

  • نشست مشترک رئيس و اعضاي شورا با بسيج جامعه زمان حضرت صاحب الامر (عج)

  • بررسي و تصويب بودجه عمراني لايحه پيشنهادي سال 97 شهرداري به اتمام رسيد

  • مجموعه هاي گردشگري بايد براي همه شهروندان و معلولين دسترس پذير شوند

  • بررسي و تصويب بودجه حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مرکز استان

  • حضور در ايستگاههاي آتش نشاني و تقدير از پاکبانان خدوم شهر

  • عيادت اعضاي شوراي شهر قزوين با آيت اله محمدي تاکندي

  • نامه فرمانداري درمورد مصوبات مرکز استان بررسي شد

  • شرکتي که سهامدار عمده ي آن شهرداري قزوين است نبايد زيانده باشد

  • سيستم فاضلاب شهري در نواحي منفصل با مشکل مواجه است

  • شوراي شهر و شرکت آبفا در خدمت رساني به مردم اهداف مشترک دارند

  • به دليل وجود موانع در معابر شهري، استفاده از دوچرخه عذاب آور است

  • همزماني تردد مسير دوچرخه سواري و پياده در جاده سلامت کارشناسي نيست

  • تابلوي شهيد رجايي در عوارضي قزوين_تهران دوباره نصب شود

  • مسئولان از روند احداث جاده سلامت گله مندند

  • جايگاه ورزش بانوان، نيازمنديها و مشکلات اين حوزه بررسي شد

  • ديدار رييس و اعضاي شوراي شهر، شهردار و مديران شهري با حجت رئيس کل دادگستري استان

  • 1/5/2017

    فاطمه اشدري، رييس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

    آغاز طرح ترويج معماري ايراني اسلامي از احياي محله شيخ آباد/دستگاه هاي دولتي مکلف به الگوگيري معماري ايراني-اسلامي شوند

    ضرورت دارد بسته هاي تشويقي نه تنها شامل ساختمانهاي در حال ساخت بلکه معطوف ساختمانهاي قديم نيز شود ضمن اينکه مديريت استان ديگر دستگاههاي دولتي استان را مجاب به آسان سازي اين طرح کنند.

    به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري رييس کمسيون فرهنگي-ورزشي شوراي شهر در جلسه کمسيون شهرسازي با موضوع اظهار کرد: اميد است تا سه ماه آينده طرح ارتقاء هويت فرهنگي و شهر قزوين از طريق بهبود نما و منظر شهري بر اساس آموزه هاي ايراني_اسلامي اجرا شود، چرا که اگر به هر دليلي اجرايي شدن اين طرح به تعويق و يا تأخير افتد شرايط سخت تري را ايجاد ميکند.

    وي افزود: ضرورت دارد بسته هاي تشويقي نه تنها شامل ساختمانهاي در حال ساخت بلکه معطوف ساختمانهاي قديم نيز شود ضمن اينکه مديريت استان ديگر دستگاههاي دولتي استان را مجاب به آسان سازي اين طرح کنند.

    به گفته وي بايد به مردم شهر ثابت شود که مي توانند ساختمانهاي خود را تبديل به ساختمانهاي ايراني-اسلامي کنند، در اين مسير مديران شهري خود مي‌توانند الگويي سازنده براي اقشار مردمي باشند.

    اشدري يادآور شد: مردم نمي‌خواهند در گذشته و ديروز باقي بمانند، پس شايسته است احياي بافت تاريخي شهر متناسب با تمامي ويژگيهاي گفته شده و سياست هاي خاص بسته هاي تشويقي صورت پذيرد.

    شناسنامه تاريخي قزوين در دست مهاجران

    به گفته اين عضو شورا، در حال حاضر شناسنامه تاريخي ايراني-اسلامي در دست اتباع بيگانه اي همچون افغانه قرار گرفته است که اگر بخواهيم در اين راه موجب رونق ساخت و سازها شويم بايد ضوابط ها را قوي تر و قانونمند تر پيش ببريم.

    وي افزود: لحظه اي رايادآور شويد که گردشگران مشغول بازديد فضاهاي فرهنگي و تاريخي در بافت فرسوده تاريخي هستند که مهمترين مرکز تاريخي شهر است که نشان از هويت فرهنگ مردم و شهر قزوين را داراست،ولي يکباره شاهد ساکنين گروه هاي زيادي از مهاجرين و اتباع خارجي در آن محل ميشوند.

    اين عضو شورا خاطرنشان کرد: يقيناً ليدر تور گرد بايد توضيح دهد که مردم و مسئولين شهر با بي اعتنايي به شناسنامه خود و ترک هويت و آثار ارزشمند ريشه اي و اصيل شان شناسنامه شان را تحويل مهاجران و بيگانگان داده‌اند. و هرازگاهي با دعوا و سر و صدا منت گذاشتن بر سر يکديگر يک گوشه اي از صورت سيلي خورده و زخم هاي کهنه و فرسوده ي ميراث فرهنگي را مرهمي موقت بزک ميکنند!

    وي ادامه داد: انتظار داريم در بي مهري شديد به مام وطن بيگانه تسلي بخش اين عزيز ودردانه (وطن)باشد؟ شاهد رونق صنعت گردشگري و شکوفايي شهري باشيم؟

    اشدري گفت: آيا در تربيت صحيح، توجه افراطي به فرزندان اصل و توهين و بي توجهي و زير پا گذاشتن حقوق بزرگان (پدران و مادران)شهرت است؟! همانند مرتبط نبودن شهرسازي مدرن با هويت اجتماعي ايراني و اسلامي که ريشه در اعماق وجود ما دارد که بي انصافي ناشي از بي مهري توام با تحت تاثير قرار گرفتن دست اندر کاران ساخت وساز با فرهنگي به دور از فرهنگ ايراني و اسلامي است که بايستي توجه جدي نشان داد.

    وي اعلام کرد: بهترين فرصت براي اقدام اوليه با مطالعه و تحقيقي که توسط کميسيون شهرسازي شورا و معاونت شهرسازي تحقق يافته است، ايجاد نماي ايراني اسلامي بناهاي شهر است تا ان شاا... به مرور با توسعه ي طرح، شاهد ساخت و سازها بر اساس نياز و سازگار با هويت اجتماعي افراد و خانواده ها با سبک ايراني و اسلامي ساخته شود، چون شهر بدون ساکنين و شهروندان هيچ معنا و مفهومي ندارد.

    اشدري خاطرنشان کرد: بايستي نگاه و بينش مردم وتوجه و باور باطني مسئولين را براي ساختن شهر با الگوهاي ايراني و اسلامي ترغيب کرد که با بسته هاي تشويقي ارزنده و تعامل دستگاه هاي ديگر به آسان سازي اين موضوع مهم بپردازند تا با ايجاد شرايط انگيزشي موجب رقابت و سرعت بخشيدن طرح در بين شهروندان عزيز شويم.

    وي يادآورشد: البته بهتر است براي احياي بافت تاريخي و فرسوده شهر بسته هاي تشويقي بزرگتر و ارزنده تري در نظر بگيريم تا شاهد شکوفايي شهري باشيم ، البته با در نظر گرفتن عدالت اجتماعي(ايجاد فضاهاي عمومي در بافت تاريخي و فرسوده) از سوي ديگر دستگاهها

    رئيس کميسيون فرهنگي با بيان اينکه شهرداري قزوين مناسب است به عنوان يک الگوي کوچک مقياس در اولين گام از پروژه محله شيخ آباد شروع بکار کند گفت: اين محله داراي آثار تاريخي همچون خانه شهيد بابايي، مسجد احمد بيک، موزه آب، موزه کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و مهمتر از همه شهرونداني با هويتي متعلق به فرهنگ همان محله ي قديمي و بودجه اي مشخص است که تمامي اين موارد به کار سرعت ميبخشد.

    به گفته وي، بايد از استانداري خواسته شود که دستگاه هاي دولتي را مکلف نمايد نماي مربوط به ساختمانهاي اين مراکز را مطابق الگوهاي ايراني-اسلامي شکل دهند تا اين حرکت به الگويي شاخص براي مردمان شهر تبديل شود.

    پايان پيام/2371/دي95

    related images