4/14/2024

تقوی،

ضرورت توجه به مقررات ملی ساختمان و حفاظت ساختمان ها از حریق توسط ارگان های ذیربط

باید ارگانهای مربوطه از جمله اصناف به شدت سخت گیری های لازم در خصوص حفاظت ساختمانها در مقابل حریق و اجرای مقررات ملی ساختمان در این حوزه را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،مهری السادات تقوی عضو شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا ضمن تسلیت به خانواده محترم مرحوم چگینی آتش نشان فداکار قزوین اظهار کرد:با توجه به قوانینی که در حوزه بنیاد شهید وجود دارد افرادی که در مسیر خدمت رسانی به مردم جان خود را از دست می دهند، شهید محسوب نمی شوند اما قطعا این گونه افراد در پیشگاه خداوند متعال شهید هستند.
 
وی در ادامه خواستار توجه به مبحث سوم مقررات ملی ساختمان  و حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق شد و گفت: باید ارگانهای مربوطه از جمله  اصناف به شدت سخت گیری های لازم در خصوص حفاظت ساختمانها در مقابل حریق را انجام دهند.
 
تقوی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه ندادن اطلاعات درست صاحب ملکی که آتش سوزی در آن رخ داده بود باعث ایجاد اتفاق تلخ و از دست رفتن آتش نشان فداکار شد گفت :اگر اطلاعات درست از مالک درخصوص وضعیت اقلام و کالاهای موجود در انبار ارایه می شد ، شاید شاهد از دست رفتن مرحوم چگینی و مصدوم شدن تعدادی از آتش نشانان عزیز نبودیم.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از این جلسه که پیرامون  لایحه طرح تملک ساماندهی امامزاده حسین( ع) برگزار شد خاطر نشان کرد: به عنوان یک شهروند سالیان طولانی است که شاهد رکود و توقف طرح ساماندهی آستان مقدس امامزاده حسین( ع) هستم و امیدوارم که بتوانیم با همکاری و همدلی مسئولین و تسریع در روند تملکات اراضی محدوه طرح شاهد خروج این منطقه از رخوت و رکود باشیم .
 
به گفته تقوی هر گونه اقدام عمرانی در این منطقه که قطب گردشگری مذهبی شهر است به نوعی سرمایه گذاری معنوی بوده و شهر و  شهروندان از آن انتفاع خواهند برد.
 
وی در ادامه سخنانش از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضعی در خاک اسرائیل که در پاسخ به جنایتهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت به عنوان یک اتفاق غرور آفرین یاد کرد و گفت: اسرائیل از آن چیزی که بود حقیرتر شد و امیدواریم به فرموده مقام معظم رهبری (دامه برکاته) که به قله نزدیک تر شدیم و روزی شاهد نابودی اسرائیل از صحنه روزگار باشیم. 

پایان پیام/

related images