شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۲۶

حکمت اله داودی در جلسه علنی صحن شورا:

علت ناکارآمدی در ساماندهی مسائل مربوط به حوادث جاده ای وجود متولیان متعدد برای حمل و نقل است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین حکمت اله داودی رئیس شورای شهر در جلسه علنی پارلمان محلی ضمن تبریک آغاز ولایت حضرت بقیه الله اعظم گفت:

لازم است از دست اندر کاران برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی شهر که باهمکاری همه دستگاه ها و با محوریت استانداری و سپاه برگزار شد؛ تشکر و قدردانی داشته باشیم. همچنین به نمایندگی از اعضاء شورای شهر از مسئولین سازمان های زیبا سازی، فرهنگی ورزشی و اتوبوس رانی شهرداری قزوین تشکر ویژه داریم که در انجام وظایف محوله به شهرداری تلاش دوچندان کردند.

وی در ادامه با یادآوری 28 آبان، روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی، گفت:

به علت وجود متولیان متعدد برای بخش حمل و نقل، آمارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد اما موثق ترین آن ها خبر از 18 هزار نفر کشته در سال می دهند. همچنین 330 هزار نفر در سال بر اثر حوادث جاده ای دچار جراحت های مختلف می شوند که به گفته مسئولین امر، 40 درصد از ظرفیت درمانی کشور را اشغال می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه افزود: عوارض حوادث رانندگی در سه بخش کشته شدگان، مجروحین و بازماندگان این حوادث قابل بررسی هستند که در بخش بازماندگان آسیب های اجتماعی، روحی روانی و اقتصادی بسیاری به دنبال خواهند داشت.

حکمت اله داودی ضمن ابراز نگرانی از رتبه سوم ایران در بخش تصادفات رانندگی در جهان، گفت:

این ناکارآمدی در ساماندهی مسائل مربوط به حوادث جاده ای می تواند به علت وجود متولیان متعدد برای حمل و نقل درون شهری و همچنین برون شهری باشد. در واقع برای این موضوع سازمان منسجمی که حرف آخر را بزند وجود ندارد و علی رغم وجود شورای عالی ترافیک هر سازمان و ارگانی ساز خود را می زند.

این مقام مسئول به هزینه هایی که حوادث و سوانح رانندگی بر دولت، شهروندان و شرکت های بیمه ای تحمیل می کنند؛ پرداخت و گفت:

برای هر کشته حدود 200 میلیون تومان به عنوان دیه پرداخت می شود که این هزینه ها از جیب ملت خواهد بود.

رییس شورای شهر نا ایمن بودن وسایل حمل و نقل و همچنین حادثه خیز بودن برخی  جاده ها را از دیگر عوامل ازدیاد سوانح رانندگی دانست و گفت:

مطابق اصول جهانی با ورود هر خودرو به چرخه حمل و نقل، باید یک خودرو از رده خارج شود اما در کشور عملا چنین روندی وجود ندارد. از طرف دیگر با وجود حجم زیاد حمل و نقل موجود در جاده های کشور باید جاده های دوطرفه به جاده ها و گذرهای دو بانده تبدیل شوند تا بتوانیم به استاندارد های جهانی نزدیک تر شویم.

داودی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با بهره گیری از سیستم های کنترلی مناسب موجود در کشور و همچنین شکل گیری هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های متولی شاهد کاهش حواث رانندگی باشیم.

 

تصاویر مرتبط