یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

نصب تمثال شهدا در کمربندی مرحوم آیت اله باریک بین

در بدنه پلها و فضاهای کمربندی آیت اله باریک بین و بلوار پیامبر اعظم (ص) تمثال شهدا و احادیث و روایات معصومین نصب شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین با  اشاره به اهمیت تکریم و بزرگداشت مقام شامخ شهدا اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری قزوین همیشه توجه ویژه ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد و بر همین اساس پیشنهاد می شود نصب تمثال شهدا به همراه یک جمله از همان شهید زینت بخش کمربندی آیت اله باریک بین و بلوار پیامبر اعظم (ص) باشد.
 
وی افزود: تجلیل از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است و منقش شدن فضای شهر با تصاویر شهدا موجب دمیدن روح ایثار و شهادت در شهر شده و ادای دینی هر چند ناچیز به رشادت های آن بزرگواران است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، به اهمیت نقش و تاثیر بلوارها و اماكن عمومی به نام های مذهبی و مفاخر و سرداران شهید و نصب تمثال این اسطوره های ایثار اشاره كرد و گفت : هر اقدامی كه در زمینه تعمیق فرهنگ‌ حماسه، ایثار وشهادت ، ارزش ها و باورهای دینی و غرور ملی برداشته‌ شود می تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی موثر باشد.
 
فصیحی رامندی خاطر نشان کرد: شهر قزوین دارالمومنین بوده و شایسته است تا در مسیر بلوارها و معابر اقدامات ماندگار فرهنگی از جمله  نصب تمثال شهدا و نقش بستن احادیث و روایات ائمه معصومین (ع)صورت گیرد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط