یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

اشدری،

تعیین بودجه پایدار برای مسجد النبی(ص) و مسجد جامع

مسجد النبی (ص) و مسجد جامع دو مسجد هویتی و تاریخی شهر قزوین هستند و ضرورت دارد تا در بودجه شهرداری ردیف پایداری برای آنها در نظر گرفته شود .

فاطمه اشدری، رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،در جلسه علنی شورا با اشاره به لایحه دوفوریتی مساعدت شهرداری برای کف سازی حیاط مسجد النبی  (ص) اظهار کرد: مسجد النبی (ص) و مسجد جامع از مساجد تاریخی و با ارزش شهر قزوین هستند که متاسفانه به دلیل برخوردهای سلیقه ای وضعیت خوبی ندارند و ضرورت دارد تا نگاه ویژه ای به آنها داشته باشیم .
 
وی تصریح کرد: باید به لحاظ کارشناسی برای بهسازی و کارهای مرمتی این مساجد وارد عمل شد و اعتبارات خوبی نیزدر بودجه شهرداری نظر گرفته شود.
 
اشدری همچنین خواستار ورود نهادهای مسئول دراین حوزه شد و گفت: می توانیم برای طراحی خوب و فنی فراخوان بدهیم و از شهروندان نیز نظر سنجی کنیم.
 
به گفته وی ،بلاتکلیف رها شدن مسجد النبی (ص)و عدم توجه به کارهای عمرانی در شان این شهرومردم آن نیست و لذا باید بودجه پایداری را در نظر بگیریم .
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فوت پاکبان جوان شریف و زحمتکش شهرداری قزوین دراثر سانحه تصادف اظهارکرد:این موضوع باید به لحاظ قضایی،حقوقی و بازرسی پیگیری شود وبا  مقصران این قضیه برخورد قانونی صورت گیرد.

اشدری ادامه داد: از حقوق اولیه نیروی انسانی شهرداری آموزش اصول فنی و تجربی به کارکنان و مهمتر از آن در اختیار گذاشتن امکانات و لوازم ایمنی و تجهیزات مربوط به مشاغل خاص و پر خطر از جمله لباس شبرنگ ، دستکش ایمنی ، چراغ قوه و ماشین مکانیزه جاروب و جمع آوری زباله است که طبق شواهد موجود هیچ یک از این موارد برای این کارگر مظلوم و زحمت کش لحاظ نگردیده است ،  پرداخت دیه و حقوق و مزایا و مستمری مکفی از حداقل حقوق  خانواده گرامی این جان باخته است .
 
وی افزود: شهردار  قزوین باید در صحن شورا پاسخگوی این اتفاق که باعث از دست رفتن یکی از نیروهای شریف و زحمتکش شهرداری شده است باشد .
 
اشدری با تاکید بر اینکه پیمانکار و مدیریت شهری باید پاسخگو باشند که چرا از خودرو مکانیزه ، جاروب استفاده نمی شود گفت: در حالی که معابر خطرناک و حادثه خیز باید با استفاده از  ماشین های پاکسازی  رفت و روب شود،اما حضور یک پاکبان برای پاکسازی پل به صورت دستی ، به نظر می رسد مرگ عمد  اتفاق افتاده است و لذا باید این موضوع پیگیری شود ، ضمن برخورد با عاملان این حادثه تلخ و ناگوار ، من بعد شاهد این گونه اتفاقات تاسف بار نباشیم .
 
وی در پایان سخنانش به طرح کمیسیون بانوان درمورد پرداخت هدایای روز زن به بانوان اشاره نمود و گفت: پیشنهاد می شود که هدایای روز زن به بانوان و روز پدر به آقایان پرسنل شهرداری قزوین  در یک روز و آن هم به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا س با توجه به مقام شامخ " مادر" به پرسنل محترم پرداخت شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط