یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

بررسی وضعیت مالکیت مغازه های بازار مبل شهید بابایی در جلسه کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین

جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی دو لایحه شهرداری و واگذاری مالکیت مغازه های واقع در بازار مبل شهید بابایی با حضور تعدادی از مالکین مغازه ها در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا، اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، شفاهی مسؤل شهرسازی منطقه دو، مهرعلیان مسؤل درآمد منطقه دو و با حضور  تعدادی از مالکان مغازه های بازار مبل خیابان شهید بابایی و با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

این گزارش می افزاید؛ لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید و نصب سر چراغی ای ای دی فول هوشمند بر روی پایه چراغ های واقع در  پنج بوستان سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

همچنین گفتنی است؛به جهت بحران تاریکی پارک‌های سطح شهر و صرفه جویی در مصرف انرژی پیشنهاد شد برای تعویض لامپهای سطح بوستانها و هوشمند شدن چراغ ها اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه جلسه،لایحه شهرداری پیرامون درخواست خانم سکینه امام و شرکا با عنوان به روز شدن پرداخت مطالبات  خرید تراکم طبقه پنجم و استفاده از بند ت تبصره شش مطرح گردید  و با حضور شفاهی و مهرعلیان مسؤلین شهرسازی و درآمد منطقه دو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا محاسبات مالی پرونده انجام و به صحن شورا ارایه شود.

در بخش دیگر این جلسه تعیین تکلیف  وضعیت واگذاری مالکین مغازه های بازار  مبل خیابان دانشگاه با حضور اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری، افشار مشاور حقوقی شهرداری و تعدادی از نمایندگان مالکین این بازار مورد بررسی قرار گرفت.

اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری پیرامون این مساله گفت: براساس نظر قبلی کمیسیون سندها اصلاح شد و قرار شد اگر بیش از ۶۵ درصد مالکین  با خرید و واگذاری وضع موجود خریداری کنند، این مغازه ها واگذار شود.

وی افزود:۳۰ نفر از مالکین این مغازه ها پای کار آمده اند  و هزینه های کارشناسی مزایده هم جمع آوری شده است.

در ادامه درخواستهای نمایندگان مالکین مغازه های بازار مبل خیابان شهید بابایی در جلسه مطرح شد و این افراد خواستار حمایت بیشتر شهرداری و در نظر گرفتن جوانب و موقعیت‌های مغازه ها شدند.

در ادامه افشار مشاور حقوقی شهرداری قزوین نیز در سخنانی به نقطه نظرات حقوقی در این پرونده از جمله کشف قیمت واقعی مغازه ها،مشاعات قابل فروش و غیر قابل فروش،تهدیدها و مزایای نحوه واگذاری  پرداخت.

همچنین در ادامه  نحوه ساز و کار واگذاری مالکیت و اجرای تشریفات مزایده بحث و بررسی شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط