یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین ضابطه مند شود

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین اعضا ضمن بررسی روند نصب و رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی و مراسم گرامیداشت مقام مادر و زن بر ضرورت ضابطه مند شدن کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین ،جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی، برجی رییس  سازمان فرهنگی ورزشی وبا هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری پیرامون روند نصب تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و برنامه های روز جهانی مقاومت، گرامیداشت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)و کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.      

                                                                                                                                                                                                                                                          اللهیاری رییس این کمیسیون در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار ثمرات زیادی در مسیر انقلاب و مقاومت اسلامی داشته است که بایستی زندگی ایشان   برای نسل جوان تبیین شود.
 
وی همچنین از نصب تندیس این شهید والامقام در شهر قزوین خبر داد و گفت: روز سه شنبه و طی مراسمی از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد .
 
رییس کمیسیون فرهنگی در ادامه جلسه خواستار اجرای برنامه های متنوع در مراسمات ملی مذهبی با مشارکت مردم شد و گفت: مدیریت شهری برای مناسبت نیمه شعبان و اجتماع بزرگ شهروندان دراین روز برنامه ریزی درستی داشته باشد .
 
وی همچنین در بخش دیگر این جلسه که به موضوع کمک عمرانی به مساحد شهر قزوین اختصاص داشت گفت:به نظر می رسد لیست توزیع اعتبارات میان مساجد ضابطه مند نیست و ضرورت دارد تا در این حوزه برنامه مدونی طرح ریزی شود.
 
وی تاکید کرد: می توانیم از شهرداری مناطق نیز کمک بگیریم تا مساجد مناطق  براساس فهرست نیازهای عمرانی و ارزیابی اعتبار دریافت نمایند.
 
درادامه جلسه هر کدام از اعضای کمیسیون نیزبه بیان نقطه نظرات خود پیرامون کمک عمرانی به مساجد پرداختند.
                                                                                                                                                                                                                                                                                    اشدری نایب رییس این کمیسیون نیز در سخنانی برلزوم ضابطه مند شدن مساعدت عمرانی  به مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است تا مساجد به لحاظ نیازهای عمرانی مورد بررسی قرار گیرند و براساس ارایه  خدمات و فعالیتهای صورت گرفته مساعدت عمرانی به آنها پرداخت شود .
 
وی افزود : از سوی دیگر مساجدی که  فعالیت خاصی ندارند اما نمازگزار دارند و مسجد به لحاظ عمرانی دارای مشکلاتی است نیز باید مورد توجه قرار گیرند .
                                                                                                                                                                                                                                                          تقوی دبیر این کمیسیون خواستار رتبه بندی و شناسنامه دار شدن مساجد شد و گفت: باید براساس میران فعالیتهای فرهنگی هر مسجد مساعدت ها صورت گیرد این گونه به عدالت در توزیع اعتبار نزدیک خواهیم شد.
 
وی تاکید کرد:لازم است تا مساجد بر اساس آیتم هایی نظیر  آموزش ،اقدامات فرهنگی ورزشی و اجتماعی تراز بندی شوند وبتوانیم براساس این شاخص ها مساعدتها را پرداخت نماییم .
 
در ادامه جلسه برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی نیز به بیان توضیحات اقدامات سازمانهای خود پیرامون مراسم گرامیداشت مقام مادر و سیار اقدامات خود پرداختند .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط