سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۵

در جلسه کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

بررسی پرداخت بازار کار به نیروهای موثر مشمول کار شهرداری / ارایه بسته های تشویقی برای تسهیل سرمایه گذاری در شهر قزوین

کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی پرداخت بازار کار به نیروهای موثر مشمول قانون کار در شهرداری قزوین و بسته های تشویقی برای مشارکت سرمایه گذاری در اجرای پروژه ها در شهر قزوین تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور محسن حق شناس،  موسوی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قزوین، سعیدی مدیر سرمایه انسانی شهرداری، بندعلی کارشناس اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ،زاهد پور مشاور و منجم کارشناس مسئول سازمان سرمایه گذاری، با هدف بررسی لایحه پرداخت بازار کار به نیروهای موثر مشمولین قانون کار شاغل در شهرداری قزوین و همچنین لایحه ارایه بسته های تشویقی برای اجرای پروژه های مشارکتی سرمایه گذاری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
براساس این گزارش؛در بخش اول این جلسه موضوع پرداخت بازار کار به نیروهای موثر مشمول قانون کار شاغل در شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت .
 
بندعلی کارشناس اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه ضمن اشاره به مواد قانونی برای پرداخت بازار کار گفت: حق جذب یا بازار کار برای مشاغل تخصصی یا استثنایی می باشد و جز مزد مبنا در کارگاه‌های طبقه بندی نمی باشد.
 
وی گفت: اجرای طرح طبقه بندی ، ترمیم حقوق به آن اندازه که مورد نظر است را جوابگو نبوده و  لذا کارفرمایان می توانند از آیتم دیگری برای ترمیم حقوق استفاده کنند که یکی از آن موارد حق جذب و یا بازار کار است.
 
وی تصریح کرد: یکی از اهدافی که برای این منظور درنظر گرفته می شود ایجاد عدالت مزدی در کارگاه ها و رفع تبعیض در پرداختی هاست.
 
بندعلی همچنین به بیان توضیحاتی در خصوص چگونگی برقراری و میزان حق جذب و شناور بودن آن ، لحاظ شدن میزان سابقه در درصد بازار کار پرداخت .
 
در ادامه موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: همواره دغدغه ما در معاونت برنامه ریزی  همسان سازی حقوق کارمندان و کارگران بوده است  و در این راستا نیز طرح مترقی حقوق و دستمزد را به شورا ارائه کردیم و درخواست داریم تا مجدد این طرح در شورا مورد بررسی و چکش کاری قرار گیرد چرا که اجرای این طرح باعث افزایش عدالت و رضایت پرسنل خواهد شد .
 
وی همچنین با اشاره به انتقادات برخی از پرسنل مبنی بر عدم اعطای گروه در زمان معین تصریح کرد: افزایش گروه ها ماهیانه در شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد و اصلاحات آن برای پرسنل در دست اقدام و بررسی است .
                                                                                                                                                                                                                                                        وی همچنین تاکید کرد: برای پرداخت بازار کار به نیروهای موثر مشمول قانون کار در شهرداری می توانیم براساس سابقه ، مدرک تحصیلی و جایگاه و حساسیت شغلی به صورت شناور درصد بازار کار را لحاظ نماییم.
 
گفتنی است؛ رییس و اعضای کمیسیون نیز در سخنانی بر  لزوم برقراری عدالت در میزان پرداختی میان حقوق کارمندان و کارگران مشمول قانون کار در شهرداری قزوین تاکید کردند و خواستار اعمال سابقه و شناور شدن درصد پرداخت بازار کار میان پرسنل مشمول قانون کار در لایحه شدند .
 
پس از بحث و بررسی و تبادل نظر میان کارشناسان و مدیران شهری با رییس و اعضای کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین مقرر شد تا نکات مدنظر در این جلسه در اسرع وقت در لایحه مدنظر قرار گیرد و پس از اصلاح آن برای تصمیم گیری نهایی به صحن شور ا ارجاع شود.
 
 بخش دوم این جلسه به بررسی لایحه  بسته های تشویقی جهت انجام پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری در شهرداری  قزوین اختصاص داشت.

زاهد پور مشاور سازمان سرمایه گذاری شهرداری قزوین در سخنانی به تشریح جزییات این لایحه پرداخت و گفت: در راستای جذب سرمایه گذار و تسهیل در امور سرمایه گذاری مشوقهایی از جمله کاهش عوارض ساختمانی ،تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و اعمال هدیه خوش حسابی ، اعمال صد درصد تخفیف عوارضات پروانه برای احداث پارکینگ عمومی ،کاهش مبنای محاسبات به صورت صد درصد برای سرمایه گذاران در کاربری های عمومی و تاسیسات شهری از جمله مواردی است که در بسته تشویقی برای سرمایه گذاران درنظر گرفته شده است .

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون مالی ضمن تایید کلیات این لایحه بر لزوم توجه به تسهیل کار سرمایه گذاران و ارایه بسته های تشویقی برای مشارکت و سرمایه گذاری در شهرقزوین تاکید نمودند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط