سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۵

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین؛

نوع تعاملات مالی شهرداری با شورای شهر مناسب نیست / شهرداری در هیات مدیره بانک شهر نماینده ای ندارد

شهرداری قزوین علی رغم داربودن سهام ممتاز در بانک شهر و جایگاه خوب میان سایر استانها متاسفانه نماینده ای در هیات مدیره این بانک ندارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش سهام شهرداری در بانک شهر  اظهار کرد: با وجود تسویه بدهی شهرداری قزوین  با بانک شهر در این مدت شهرداری نتوانسته تسهیلاتی از این بانک اخذ کند .
 
وی همچنین از تعاملات در حوزه مالی مدیریت شهری با شورا ابراز گلایه کرد و گفت: از نوع تعامل مدیریت شهری و شورا در حوزه مالی دلگیر هستیم.
 
حق شناس در ادامه با بیان اینکه کاهش سهام در بانک شهر را به هر صورت شکست شورا و مدیریت‌شهری می‌دانم، افزود: در حال حاضربه صورت اسمی در بانک شهر سهام ممتاز داریم و هشتمین سهام‌دار عمده هستیم، امابه نوعی جایگاه و صندلی مدیریتی در این بانک نداریم .
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین  خاطر نشان کرد: اگر در بانک شهر نماینده داشتیم، در حوزه تسویه بدهی با بانک  دچار مشکلات فعلی نبودیم.
 
وی همچنین در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافزار مدافع حرم سید رضی موسوی گفت: بار  دیگر یکی از فرزندان ایران و یاران خدوم ملت، فرمانده دلاور و سردار سرافراز مدافع حرم سید رضی موسوی به کاروان شهیدان پیوست. این شهید والامقام به‌عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در حمله موشکی جنایتکاران مزدوران صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید و بی‌تردید رژیم سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به مناسبت تقویمی پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: نقش مدیریت شهری در مقابله با اثرات بلایای طبیعی بسیار جدی است و لذا در حوزه بافت فرسوده و ناکارامدتکالیف مهمی داریم .
 
وی تاکید کرد:آموزش شهروندان و کارآمد سازی بافت و حذف نقاط فرسوده جزو مواردی است که باید مدیریت شهری با سرعت بیشتری اقدام نماید.
 
به گفته حق شناس هنر ما در مجموعه شورا نیز همراهی با لوایحی است که به حذف بافت فرسوده و ناکارآمد منجر شود و خوشبختانه در این حوزه نیز عقب تر از مدیریت شهری نبوده ایم .
 
نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین  همچنین ضمن ابراز تاسف از سانحه تصادف برای یکی از پاکبانان شریف و زحمتکش شهرداری قزوین و ابراز همدری با خانواده ایشان وعرض تسلیت خواستار پیگیری این موضوع از سوی شهرداری قزوین شد و گفت: با توجه به اینکه ماشین جاروب برای شهرداری خریداری شده چرا باید نظافت روی پل توسط پاکبان انجام شود ؟لذا شهرداری باید دراین خصوص پاسخگو باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط