یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

ایجاد تحول و ساماندهی هادی آباد با ارایه بسته های تشویقی

بسته های تشویقی خوبی برای نوسازی و رونق ساخت و ساز در منطقه هادی آباد درنظر گرفته شده که باعث تحول و ساماندهی این بافت خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،حسین صلح جو ،رییس کمیسیون املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر نوسازی بافت فرسوده هادی آباد اظهار کرد:  در دهه های 30 و 40 شمسی مهاجرین زیادی وارد شهر قزوین شدند و بر این اساس محله هادی آباد نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین محدوده های حاشینه نشینی و بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی قزوین شکل گرفته است.

 
وی افزود: این محله جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده است وحدود 55 هکتار وسعت دارد که دو هکتار آن در سالهای اخیر نوسازی و 360 واحد مسکونی در آن احداث شده است.
 
صلح جو با اشاره به لوایح شهرداری قزوین در راستای نوسازی بافت فرسوده هادی آباد گفت: ساخت مسکن در بافت فرسوده هادی آباد با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و در زمینی به مساحت ۷۸۷۹ مترمربع و در قالب ۳۱ قطعه حدود ۲۵۰ متری از جمله لوایحی است که به تصویب رسید.
 
وی همچنین از ارایه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده و خروج از ریز دانگی بافت خبر داد وگفت:به منظور رونق ساخت و ساز در بافت ناکارآمد هادی آباد تسهیلات تشویقی شامل صدور رایگان پروانه ساختمانی، تامین پارکینگ محلی، تخفیف حداکثری در صدور پایان‌ کار ساختمانی، تخفیف حداکثری در انشعابات و تسهیل در واگذاری آنها، ایجاد بلوک‌های شهری با هدف تامین نور کامل، اختصاص حداقل دو درب پارکینگ در نظر گرفته شده است.
 
وی اظهار امیدواری نمود؛ استفاده از  بسته های تشویقی  در هادی آباد می تواند در تحول و رونق بخشی این منطقه تاثیر گذار باشد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط