یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

به همت کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر و سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین؛

دومین تور گردشگری مادر و کودک در باغستان سنتی قزوین برگزار شد

دومین تور گردشگری مادر و کودک در باغستان سنتی قزوین با حضور فاطمه اشدری رئیس و مهری السادات تقوی نائب رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ، کاظم پور رئیس سازمان باغستان سنتی شهردار، تعدادی از کارشناسان ، باغداران و دانش آموزان دختر دوره ابتدایی و مادرانشان در باغستان سنتی قزوین برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در این بازدید ضمن بیان اهمیت باغستان سنتی قزوین در سخنانی به دانش آموزان گفت: به منظور ورود مردم  به ویژه مادران به همراه  کودکانشان به باغستان و آشتی نسل جدید با این میراث کهن و گرانبها در کمیسیون بانوان شورای شهر برنامه‌ریزی شده و در این راستا دومین  طرح گردشگری مادر و کودک با هدف بازدید از باغستان سنتی قزوین اجرایی شد .
 
 وی ادامه داد: باید بتوانیم با حفظ این میراث ماندگار و معرفی ظرفیت‌های آن به شهروندان و استفاده همه جانبه از آن تلاش کنیم.
 
رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: احداث بوستان قراد‌آباد یکی از مطالبات اعضای شورا در دوره ششم است که بر این اساس طرح‌های لازم برای اجرای این بوستان وجود دارد و اعتبار آن نیز در بودجه امسال لحاظ شده و باید بتوانیم از این ظرفیت برای استفاده عموم مردم استفاده کنیم  لذا امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بوستان باغستانی خانواده را اجرایی نماییم.  
 
 همچنین در جریان بازدید دانش آموزان از باغستان سنتی قزوین تقوی نائب رییس این کمیسیون نیز به بیان اهمیت باغستان سنتی و ثبت جهانی این میراث کهن برای بازدید کنندگان پرداخت و گفت: باغستان سنتی قزوین ظرفیتهای بی نظیری دارد که باید برای مردم کشور و حتی دنیا بازگو شود و دراین راستا دانش آموزان و کودکان نقش مهمی دارند .
 
 وی همچنین به تشریح فواید وجود باغستان سنتی قزوین برای شهرقزوین اشاراتی داشت و دانش آموزان را برای تحریر گزارش خوب از بازدید باغستان تشویق نمود و گفت: برای گزارش های خوبی که توسط دانش آموزان به شورا ارایه شود جوایز خوبی درنظر گرفته خواهد شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط