یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی شورا؛

لزوم احیا و بازسازی بازار سنتی قزوین

بازار سنتی قزوین با توجه به قدمت ومعماری زیبای آن زمینه برای ثبت جهانی را دارد و لذا ضرورت داردبرای احیا و بازسازی این میراث متناسب با میراث فرهنگی اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور جمعی از بسیج اصناف و معتمدین بازار قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: شاهد یک بسیج ۸۵ میلیونی در کشور هستیم چرا که آحاد مردم به عنوان بسیجیان در دفاع از آرمان فرهنگی و فلسطین و هویت وطن در کنار هم حضور دارند.
 
وی با اشاره به جریانات اغتشاشات سال گذشته در کشور گفت: پارسال در جریان اغتشاشات، دشمنان  مرتب برای ما خط و نشان می کشیدند و تهدید می کردند که اثری از انقلابیون نخواهد ماند و اما از آنجایی که بسیجیان و مردم و شهدای امنیت پای کار نظام بودند،کاری کارستان کردند. وحالا می بینیم که دشمنان انقلاب  در باتلاق غزه گیر گردند و رسوا شدند.
 
به گفته محمدبیگی ،اسرائیل به رسوایی کودک کشی و آمریکا به حمایت از تروریسم بین الملی  و کشورهای دیگر نیز در وتوی قطعنامه های انسان دوستانه نشان دادند که دستانشان آلوده به خون کودکان و زنان فلسطینی و مردم غزه است .
 
وی در  بخش دیگری از سخنانش خطاب به بازاریان و معتمدین بازار گفت: اخلاق و مظهر کرامت و ریش سفیدی و وفای به عهد را در بازار  می بینیم لذا حفظ اصالت و معنویت و احیای فرهنگ کسبه اسلامی و انقلابی را تذکر به جایی می دانم.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد : می توانیم درخصوص احیا و بازسازی بازار سنتی قزوین طرح تهیه شود و در سطح ملی با تعاملات برای جذب اعتبار واجرای آن تلاش نماییم.
 
به گفته محمدبیگی بازار سنتی قزوین قدمت و معماری زیبایی دارد و می توانیم با بهسازی متناسب با میراث فرهنگی برای ثبت جهانی آن اقدام نماییم .
 
وی همچنین برای توسعه فیبرنوری در سطح بازار در راستای اجرای شهر هوشمند و تسهیل در خرید  و فروش اینترنتی اعلام آمادگی کرد.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براین نکته که بازار سنتی قزوین هویت شهر قزوین است، خاطر نشان کرد: این وضعیت زیبنده خریدار و کسبه نیست  چراکه بازار هویت ماست و باید به معنای تاریخ شفاهی قزوین و دیار مینودری باشد.
 
وی همچنین خواستار ورود بازاریان به حوزه جوانی جمعیت شد و گفت: بازاریان می توانند در این حوزه نقش مهمی ایفا کنند و لذا ضرورت دارد تا همه اقشار برای جوانی جمعیت و خروج از این بحران تلاش نمایند.
 
محمدبیگی در بخش دیگری از سخنانش از اقدام شورا و شهرداری قزوین در احداث کمربندی آیت اله باریک بین قدردانی نمود و گفت:احداث این کمربندی شهر را از یکسری معضلات ترافیکی نجات داده است و می توان برای کمربندی غرب نیز اقدامات خوبی داشت.  
 
وی همچنین خطاب به اعضای شورا ومدیریت شهری قزوین گفت: درسایه وحدت وهمدلی شورا و شهرداری و آرامش و صبر می توان مشکلات را حل نمود و لذا باید با وحدت اقدامات را پیش برد. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط