یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

تقوی،

مرکز پژوهش های شورا و شهرداری قزوین به فراموشی سپرده شده است

بیش از 15 ماه است که شعار تخصص محوری در شورا را می شنویم ،اما مرکز پژوهشهایی که کارگروه های تخصصی آن در حال شکل گیری بود به فراموشی سپرده و به نوعی در این مجموعه بسته شده است .

مهری السادات تقوی عضو شورای  اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با دستورکار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ؛در انتقاد به عدم فعالیت مرکز پژوهش های شورا و شهرداری قزوین اظهار کرد: در این 15 ماه گذشته مرکز پژوهشهای شورا تشکیل جلسه نداشته است و به اصرار فقط یک جلسه و آن هم بدون حضور کامل هیات امنای این مرکز برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: این مرکز دارای  سه عضو شورا و افراد خبره و کارشناس که هیات امنای آن هستند می باشد و به نظر می رسد که رای گیری بدون حضور هیات امنا و تشکیل جلسه بدون اطلاع آنها و رای گیری برای تعیین رییس غیر قانونی باشد .
 
به گفته تقوی،چه کسی باید به امورات غیر قانونی که از طرف شورا سر می زند رسیدگی کند؟ بنده چه به صورت شخصی و موردی به رییس شورا این موارد را مطرح نموده ام اما ترتیب اثر داده نشده است.
 
وی تاکید کرد: بیش از 15 ماه است بارها شنیده ایم که به سمت شورای تخصص محور می رویم اما مرکز پژوهشهایی که کارگروه های تخصصی آن در حال شکل گیری بود به فراموشی سپرده و به نوعی در این مجموعه بسته شده است .
 
تقوی تصریح کرد:ما به عنوان اعضای شورا پاسخگوی مطالبات مردم به ویژه نخبگان و کارشناسان هستیم و لازم است تا مواردی که مطرح شد مورد پیگیری قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه بررسی های کارشناسی تغییر کاربری برج حکم آباد به هتل به صورت تخصصی ارایه شد ، گفت: به پیشنهاد اعضای شورا موضوع تغییر کاربری برج حکم آباد به هتل در کمیسیون مالی بررسی شده و دلایل ارایه شده نیز دال بر غیر منطقی بودن اجرای هتل در شهر قزوین دارد پس بنابراین باید این لایحه رای گیری شود  و عودت آن به کمیسیون برای چندمین بار  و نگهداشتن لایحه توسط رییس شورا درست نیست .
 
وی همچنین در واکنش به سخنان برخی از اعضا پیرامون عدم  استفاده از سازمان عمران در اجرای پروژه های شهری گفت: به نظر می رسد مدیریت شهری در این خصوص روشی را که همیشه متعارف بوده را پیشنهاد داده ، به عبارت دیگر در لایحه اجرای باند کندروی مشعلدار و جدول گذاری ، باید منطقه جداول رو تهیه و سازمان عمران با توجه به دارا بودن ماشین آلات و تجهیزات اجرا نماید ، روشهای دیگر اجرا که اعضای شورا پیشنهاد می‌دهند ، برای  شهرداری دارای بار مالی زیاد است و پروژه به چندین برابر این قیمت اجرا میشود ، و بیان کرد دلیل اعتراض و‌ عدم رای ندادن اعضای شورا به  اجرا کردن توسط سازمان عمران را متوجه نمی‌شوم
 
وی همچنین خواستار ارایه لایحه طرح تشویقی دانش آموزان پرسنل شهرداری و افزایش رقم تشویقی شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط