یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵

عضو شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد؛

لزوم برگزاری نشستهای موضوعی پیرامون حل مشکلات بازار سنتی قزوین

باید بتوانیم با نشستهای موضوعی و ارتباط با سازمانهای مرتبط نسبت به حل مشکلات و معضلات بازار سنتی قزوین اقدام کنیم تاخروجی مطلوب برای رضایت شهروندان و کسبه را داشته باشیم.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهری السادات تقوی عضو شورای اسلامی شهر قزوین شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضورمحمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بسیج اصناف و معتمدین بازار قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: . بازار به عنوان فضایی که مردم بخشی عمده ای از زندگی روزمره خود را در آن سپری میکنند، در شکل گیری مجموعه ای از روابط اجتماعی، معنوی و مادی نقش بسزایی را داشته است.بازارها فضاهای اجتماع پذیر هستند، که رابطه مستقیمی با حیات شهری دارند چرا که تاثیرات فراوانی در ارتقای روحیه اجتماعی افراد داشته است.
 
 وی افزود: بازار یعنی اخلاق،انصاف ،سبک معماری و رونق زندگی،دربازار سنتی شهرسازی جریان دارد و دارای هویت است هیچ کسی از پاساژ الگوبرداری نمی کند اما از بازار سنتی به دلیل هویت اصالت ونقش آفرینی آن الگو برداری می شود.
 
به گفته تقوی در گذشته مردم با مغازه داران زندگی می کردند و ارتباطات بیشتری داشتند به نوعی که در غم وشادی در کنار هم بودند اما در حال حاضر با تغییر سبک زندگی این ارتباط کمرنگ شده است.
 
 وی تاکید کرد: باید بتوانیم با نشستهای موضوعی و ارتباط با سازمانهای مرتبط نسبت به حل مشکلات و معضلات بازار سنتی قزوین اقدام کنیم تاخروجی مطلوب برای رضایت شهروندان و کسبه را داشته باشیم.
 
 این عضو شورای اسلامی شهرقزوین همچنین خواستار توجه به تصویب برخی قوانین در سطح مجلس شورای اسلامی و حمایت نمایندگان مجلس در حل مشکلات کسبه بازار و همچنین بهسازی بازار سنتی قزوین شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط