سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد؛

افزایش سه برابری بودجه فرهنگی در شورای ششم

در ابتدای این دوره از شورا بودجه فرهنگی 13 میلیارد تومان بود و پس از دوسال از عمر شورای ششم این رقم به 45 میلیارد تومان افزایش یافته است که این موضوع نشان از توجه به بخش فرهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین؛ علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور رییس و اعضای کانون مداحان استان قزوین برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه شورای ششم در بخشهای فرهنگی نگاه باز و بسیطی دارد  اظهار کرد: در بحث مهدویت بودجه 20 میلیارد تومانی را سیاستگذاری  کردیم و برای اولین بار این ردیف بودجه را هدفگذاری کردیم تا در سالهای آتی نیز پادار شود.
 
وی  با اشاره به کمک شورا و مدیریت شهری به هیاتهای مذهبی افزود: در حوزه کمک به هیئت‌های مذهبی فقط ۵ میلیارد تومان بودجه در اختیار اتوبوسرانی گذاشتیم تا در برگزاری اردوهای درون‌شهری و برون‌شهری خود دچار کمبود اتوبوس و وسیله عمومی حمل‌ونقل نشوند.
 
فرمانی در ادامه با تاکید بر اینکه شعار مسجد محوری بر خواسته از شورای انقلابی را سرلوحه کارها قرار دادیم، ادامه داد: در حوزه کمک عمرانی به مساجد اعتبار ردیف بودجه از یک میلیارد تومان به ده میلیارد تومان افزایش یافت و در سال گذشته به 150 مسجد از این ردیف مساعدت شده است.
 
فرمانی همچنین از ایجاد کارگروه ویژه جهت پیگیری احداث خانه مداحان خبر داد و گفت: در این راستا کارگروه ویژه ای متشکل از سه عضو شورا و نمایندگانی از کانون مداحان در شورای شهر قزوین تشکیل خواهد شد و سیاست گزاری و امورات مربوط به این موضوع را پیگیری خواهند کرد.
 
به گفته وی همچنین تامین اعتبار پروژه وزمین آن نیز برای سال جاری مشخص خواهد شد تا بتوانیم با یاری خداوند در عرض یک سال بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم .
 
فرمانی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد فعالیتهای شورا در همه بخشها تاکید کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در همه بخشها به ویژه فرهنگی در شورای ششم صوت گرفته است .  
 
وی در ابتدای سخنانش در این جلسه گفت: ابتدا لازم می دانم از حضور پررنگ مردم همیشه در صحنه و متدین  قزوین، در راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین و دفاع از کودکان مظلوم غزه تشکر کنم. انشاالله به زودی زود آزادی قدس شریف را در خیابان ها جشن خواهیم گرفت.  
 
فرمانی همچنین ضمن گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: این هفته را  را خدمت  تمام تلاشگران این عرصه از جمله همکار خوبمان سرکار خانم اشدری که سال های سال است صادقانه و فداکارانه در خدمت به بیماران عزیز کلیوی و دیالیزی زحمت می کشند تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای همه بیماران شفای عاجل به ویژه بیماران کلیوی آرزومندم.  
 
رییس شورای اسلامی شهرقزوین همچنین فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به همه پرستاران  بیمارستان های قزوین تبریک گفته و یاد شهدای پرستار را که در ایام کرونا به شهادت رسیدند را گرامی داشت .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط