سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۳

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد؛

طرح احداث تقاطع های غیر همسطح نجم آباد و میدان دفاع مقدس-اقبالیه

در جلسه کمیسیون عمران ،ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین دو طرح تقاطع غیر همسطح نجم آباد و میدان دفاع مقدس - اقبالیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون عمران ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا، عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک، انتظاری سرپرست معاونت فنی و عمرانی، آقاجانی معاون عمرانی منطقه یک،حسامی معاون عمرانی منطقه دو و نمایندگان شرکتهای راهسازی و عمران ایران و هگزا با هدف بررسی لوایح مربوطه در حوزه عمران و ترافیک از جمله ارایه طرحهای تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس و نجم آباد در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش؛ در ابتدای این جلسه با توجه به وجود مشکلات ترافیکی در هسته مرکزی شهر موضوع مطالعات ساماندهی ترافیک این بخش  شهر مطرح شد و در این خصوص خدادادیان مدیر عامل شرکت  راهبرد تردد فردا در این جلسه به تشریح طرح مطالعات ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر زنجان پرداخت.

انتخاب راهکارهای قابل تحقق در کوتاه مدت در حوزه شبکه معابر،حمل و نقل همگانی و حوزه پیاده راه ، رویکردهای برنامه ریزی حمل و نقل شهری منطبق بر رویکردهای مدیریت تقاضا و حمل و نقل پاک،  توسعه حمل و نقل همگانی و توسعه دوچرخه و هوشمند سازی مدیریت ترافیک شهری از جمله مواردی بود که توسط خدادادیان مطرح شد.

همچنین لایحه بررسی راهکارهای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر و اخذ مجوز برگزاری مناقصه عمومی برای این کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

در ادامه جلسه لایحه احداث پارک محلی در خیابان اصفهان پس از بررسی به دلیل عدم اولویت در اجرای پروژه به شهرداری عودت داده شد.
 
همچنین دربخش دیگری از این جلسه به مشکلات موجود در سر راه اجرای پروژه سوله ورزشی شرق باهنر با حضور حسامی معاون عمرانی منطقه دو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در نشستی تخصصی موارد فنی این پروژه با حضور پیمانکار بررسی شود.

گفتنی است ؛ طرح تقاطع غیر همسطح نجم آباد در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و آنالیز ترافیک،  تملکات، ایمنی مسیر،هزینه ها و گزینه های مختلف اجرای این طرح ارزیابی شد.

اعضای کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم اجرای این پروژه که در راستای افزایش کارایی بلوار امام علی( ع)  است تاکید کردند.

در بخش دیگری از این جلسه،طرح احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-اقبالیه مورد بررسی قرار گرفت.
 
در جریان ارایه این طرح  گزینه های پیشنهادی اجرای تقاطع با توجه به تملکات ،مساحت و تامین حرکت سریع و پل سازی مطرح گردید و مورد بحث و تبادل نظر فنی قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط