یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

ولی چگینی،

شهردار قزوین سیاستهای شورای شهر را دنبال نمی کند

امروز اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به این مساله که مدیریت شهری و شهردار، سیاست های شورا را دنبال نمی کنند، انتقادات جدی دارند.

 ولی چگینی رییس کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا ضمن انتقاد از عملکرد یکساله مدیریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اظهار کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریتی است وباید به آن توجه اساسی شود ؛در حال حاضر با سازمانی مواجه هستیم که با بحران شدید مدیریتی مواجه شده که چیزی جز خسارت و نارضایتی پرسنل، مردم و هیئت‌ها و تشکل‌ها را در پی نداشته است .

وی افزود: در حال حاضر  حدود ۴۰ درصد از نیروهای با تجربه این سازمان خارج شده و این نشان از بحران عمیق مدیریتی در این سازمان دارد، نیروهایی که حاضرند به هر سازمان دیگری غیر از این سازمان بروند  نیروهایی که دارای سابقه بالا هستند.

 این عضو شورای اسلامی شهرقزوین با طرح این سوال که در  شهرداری قزوین و سازمان فرهنگی چه می گذرد؟ خاطر نشان کرد: مگر شهردار کار مدیران خود ارزیابی نمی‌کند؟ آیا این  امپراتوری که مدیر سازمان فرهنگی به راه انداخته را نمی‌بیند؟ خروج و فرار پرسنل  این سازمان را با چشم های اشک آلود نمی بیند؟ چرا باید یک نیرو آن قدر تحت فشار قرار گیرد که تا آستانه ایست قلبی و سکته پیش رود؟

به گفته چگینی،سازمانی که نتواند کارشناسان و مدیران با تجربه خود را حفظ کند چگونه می‌خواهد به فکر تولید برنامه‌های با محتوا و خلاقانه و نوآورانه برای مردم شهر باشد؟

وی با بیان اینکه بیشترین بودجه ، مربوط به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است خاطر نشان کرد: در حال حاضر این سازمان حال وروز خوشی ندارد و آن سازمانی که در سطح کشور حسرتش را می خوردند به واسطه عدم مدیریت درست و توانمند در حال ویرانی است.

چگینی با اشاره به برنامه های روز قزوین توسط این سازمان گفت: برنامه های گرامیداشت روز قزوین سابقه ۱۱ تا ۱۲ ساله در قزوین دارد اگر به گذشته نگاه کنیم یک رشد و شکوفایی در طول این مدت را شاهد  بودیم و می‌بینیم که شهرداری چه نقشی در متحد کردن سایر دستگاه‌های استانی داشته و توانسته بود دستگاه‌ها در حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان، میراث فرهنگی، بسیج بنیاد ملی نخبگان، استانداری، صدا و سیما و غیره را با خود همراه کند که این نشان دهنده جهت‌گیری درست برای نکوداشت روز قزوین در آن سال‌ها بود.

 به گفته رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین ، متاسفانه امروز وقتی به  برنامه‌های روز قزوین نگاه می‌کنیم تنها و تنها نام یک سازمان در ذیل بیلبوردها و بنرها دیده می‌شود بدون همراهی دستگاه‌هایی که نام برده شد این یعنی سقوط آزاد و مرگ  سازمانی به نام سازمان فرهنگی ورزشی .زمانی در این برنامه‌ها هنرمندان مطرح کشوری حضور داشتند و از صدا و سیمای ملی و رسانه کشوری، شهر قزوین نمود داشت اما در حال حاضر برنامه هفته فرهنگی قزوین تنها به چهار عدد صندلی در جلوی سازمان خلاصه می شود.

وی تصریح کرد: به قدری استقبال شهروندان از این برنامه کم بود که مجبور شدند برای پر کردن صندلی ها دانش آموزان مدارس شهر را به برنامه بیاورند و این یعنی بازگشت مفتضحانه از روزهای اوج، که جای تاسف دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با بیان این‌که زمانی در شبکه سوم سیما برنامه هایی از سعدالسلطنه و چهلستون پخش می شد که مردم را به دیدن از شهر قزوین دعوت می نمود افزود: هنرمندان مطرح کشور از جمله داریوش ارجمند، جعفر دهقان، جمشید هاشم پور و غیره در برنامه های روز قزوین حاضر می شدند و از شبکه ملی مردم را برای آمدن به شهر قزوین تشویق می کردند که بسیار در جدب توریست و اقتصاد و درآمد پایدار موثر بود .

وی تاکید کرد:در همان سالها در اکثر نقاط شهر تهران و مسیر اتوبان  تهران- قزوین شاهد بیلبوردهای معرفی قزوین به عنوان مقصد گردشگری بودیم و واقعا شاهد بودیم که سازمان فرهنگی ورزشی یک تنه در حوزه تبلیغات گردشگری کار می کرد.

 وی با تاکید براینکه با این عملکرد مدیریتی در سازمان فرهنگی ورزشی زیرساخت‌های سازمان فرهنگی هم ویران شده است گفت: چقدر زمان می‌برد تا دوباره دراین سازمان  نیروسازی شود؟ چه قدر  هزینه می‌برد تا دوباره نیروسازی شود ؟درست است که شورا در انتصاب‌ها نقشی ندارد اما اگر انتصابی باعث زیر سوال رفتن شورا شود هرگز قابل قبول نیست و امروز همه پرسنل شهرداری این گونه انتصاب‌ها و ابقای مدیران این چنینی را از چشم شورا می بینند ولذا این انتصابات چیزی جز ضعف مدیریتی شهردار نیست .                                                                                                                      

چگینی با بیان اینکه ما عهد اخوت با هیچ کس نبسته ایم  ادامه داد:عده‌ای از مدیران شهرداری کم تخصص و کارنابلد هستند واین انتصابات واقعا جای تاسف دارد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط