یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

در جلسه تلفیق مالی و عمران شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد؛

در جلسه تلفیق مالی و عمران شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد؛

واکاوی دلایل ناهمخوانی تغییر کاربری مجتمع حکم آباد به هتل

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری با عمران ،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور مهدی مهدی خانی ،علمی معاون شهرسازی و معماری، انتظاری سرپرست معاونت فنی و عمرانی، مسئولان و کارشناسان مربوطه در سازمان سرمایه گذاری ، املاک و درآمد با هدف بررسی و واکاوی تغییر کاربری برج حکم آباد به هتل و لوایح مربوطه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علمی معاون شهرسازی و معماری شهردار قزوین در این جلسه در سخنانی به بیان پیشینه برج حکم آباد اشاره داشت و گفت: در ابتدا این برج با تعاملاتی که با اداره راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر گردید تا به صورت هتل اجرایی شود که بعدها به دلیل عدم انجام تعهدات شهرسازی مجددا کاربری برج حکم آباد به مسکونی، اداری و تجاری تغییر یافت .

وی ادامه داد: با توجه به دلایل فنی و سازه ای اجرای هتل و تعییر کاربری برج زمان بر بوده و به لحاظ ساخت و ساز برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی ندارد.

در ادامه ، منجم کارشناس سازمان سرمایه گذاری در سخنانی به دلایل علمی و فنی پیرامون اقتصادی نبودن تبدیل برج حکم آباد به هتل پرداخت و گفت: از لحاظ تمایل سرمایه گذاران به نظر می رسد که هیچ علاقه ای میان سرمایه گذاران نیست از طرف دیگر زمین برای ساخت هتل در شهر وجود دارد و موافقت های اصولی زیادی هم در این خصوص گرفته شده اما متاسفانه منجر به اجرای هتل نشده است .

وی ادامه داد: به لحاظ زمان وهزینه طراحی مجدد، محاسبات درآمدی جدید، به لحاظ سازه ای تغییر طراحی این پروژه نیازمند طراحی مجدد تاسیسات برقی و مکانیکی آسانسورها و تخریب بخشی از فضای موجود دارد لذا  صرفه اقتصادی برای تکمیل و اجرای پروژه نیمه کاره هتل در شهر به صرفه نخواهد بود.

به گفته منجم ، کارشناس سازمان سرمایه گذاری با توجه به تحلیل های کارشناسی به نظر می رسد تکمیل برج حکم آباد با کاربری اداری تجاری و مسکونی توسط سرمایه گذار به صرفه خواهد بود.
 
مرادی کارشناس حقوقی سازمان سرمایه گذاری نیز در سخنانی به بیان دلایل خود در خصوص عدم تغییر کاربری برج حکم آباد پرداخت.

همچنین گفتنی است؛اعضای کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم اجرای برج حکم آباد با همان کاربری مصوب اداری ،مسکونی و تجاری موافقت نمودند و برای تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

بر اساس این گزارش، لوایح شهرداری قزوین پیرامون تعیین و دریافت ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری مربوط به ملک آقای رسول محبی در بلوار آیت اله خامنه ای  و عوارض ارزش افزوده ناشی از تعیین و تغییر کاربری عرصه و اعیان متعلق به سپاه پاسداران در این جلسه  مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط