یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در نشست با مدیران ارشد استان:

در حوزه گردشگری نیازمند ساز و کار قوی و مدیریت توانمند در شهرداری هستیم

اختصاص بخشی از بودجه شهرداری قزوین به موضوع گردشگری می تواند تا حدودی در حوزه تقویت و توسعه زیر ساختهای گردشگری شهر و استان قزوین موثر باشد.

فاطمه اشدری ،رئیس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین، با اشاره به اهمیت گردشگری در اقتصاد شهر قزوین گفت: بنده به‌عنوان نماینده شورا در حوزه گردشگری ، نمی دانم در مدیریت شهری قزوین با کدام سازمان و چه مسئولی باید در ارتباط باشم ؛ حوزه گردشگری مسئولیت مستقل و تام الاختیار ندارد  که بتوانیم برای این موضوع مهم پروژه های مهم و زیرساخت ها را تعریف کرده و مهمتر از همه در جهت فرهنگسازی برنامه ریزی کنیم. در حال حاضر طرح‌های حوزه گردشگری را به سازمان سرمایه‌گذاری تحویل می‌دهیم درحالی‌که باید مسئول مشخصی انتخاب شود.

 وی ادامه داد: قزوین دارای پتانسیل های قوی و مثبت از جمله دارا بودن رتبه برتر میراث فرهنگی و مذهبی ثبت شده و باغستان سنتی با قابلیت جذب  اکو توریسم است و همینطور به لحاظ موفقیت‌های چشمگیر تیم های ورزشی مانند تیم فوتبال شمس آذر و برگزاری مسابقات ورزشی در قزوین ، می تواند قطب ورزشی هم  باشد و لازم است با همکاری دستگاههای متولی استان و مردم عزیز که همیشه پای کار  هستند، زیر ساخت‌های صنعت پایدار گردشگری  را فراهم کرد.

اشدری  افزود: متاسفانه تا به امروز و با توجه به مطالعات زیادی که در این خصوص انجام گرفته و با داشتن افراد توانمند، تحصیلکرده و متخصص در این حوزه اقدام شایسته ای صورت نگرفته است  و سازمان و اداره ای مستقل در شهرداری قزوین که موضوعات گردشگری را مدیریت کند، وجود ندارد، این در حالی است که فرد مطلع حوزه گردشگری که بسیار هم دربرگزاری تورهای داخلی و خارجی موفق عمل کرده است در شهرداری قزوین وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود .

وی گفت:  البته مهم این است که مدیریت شهری و دیگر دستگاههای موثر در حیطه صنعت گردشگری  قبل از هرگونه تعامل و همکاری در این موضوع به اصل مبحث صنعت گردشگری  بعنوان یک درآمد پایدار معتقد باشند که تا به امروز فقط حرف و شعار بوده است؛ امیدوارم از امروز با تغییر نگرش، اعتماد و تعامل  چند سویه اتفاق مبارکی بیفتد. چرا که در مسیر تحقق این موضوع بسیاری از جوانان تحصیلکرده مرتبط صاحب شغل می شوند و علاوه بر جذب منابع مالی پایدار، ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی با مردم دیگر نقاط جهان به ویژه کشورهای مسلمان نیز  ایجاد می شود.

 رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین ، همچنین با تاکید  اینکه مردم شهر قزوین علیرغم کمبودهایی که در زمینه زیرساختهای گردشگری در قزوین وجود دارد، مردم همراهی هستند تاکید کرد:ما در هفته گذشته توانستیم اولین تور تخصصی گردشگری مادرو کودک و باغستان را آغاز کنیم که استقبال بسیار خوبی هم از این موضوع به عمل آمده است .

 وی همچنین با اشاره به روند پیگیری کمیسیون بانوان در احداث بوستان قرادآباد گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری های فراوان فقط می شنویم که این پروژه به دلایل مخالفت میراث فرهنگی راکد مانده است و لذا ضرورت دارد تا در این خصوص پاسخ شفافی به شورا داده شود .
 
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری برای جذب توریست منابع پایداری برای شهر ایجاد خواهد کرد تاکید کرد: شهر و کشور ما بهترین مقصد برای گردشگری حلال است و در این حوزه نیز باید تبلیغات و اقدامات صورت گیرد وزیرساختهای توسعه گردشگری نیز فراهم گردد.

 اشدری خاطر نشان کرد: باید برای حضور گردشگران و مسافران زیر ساختهای لازم از جمله هتل و اقامتگاه و حتی ناوگان حمل ونقل عمومی فراهم باشد تا  بتوانیم در رقابت با شهرهای بزرگ کشور از جمله اصفهان حرفهایی برای گفتن داشته باشیم .

وی همچنین بر لزوم سازو کار قوی و مدیریت توانمند در حوزه گردشگری تاکید داشت و افزود:اختصاص بخشی از بودجه  در سرفصلهای  آتی شهرداری قزوین به موضوع گردشگری می تواند تا حدودی در حوزه تقویت وتوسعه زیر ساختهای گردشگری شهر واستان قزوین موثر باشد.
 
 اشدری همچنین خواستار راه اندازی و تشکیل سازمان مستقل در حوزه گردشگری در شهرداری قزوین شد.
 
 وی همچنین با توجه به حضور هاشمی مدیر کل راه وشهرسازی استان در این جلسه خواستار تحقق خواسته اعضای شورا پیرامون اختصاص زمین در شهرک مهدیه برای ایجاد فضای سبز و بوستان برای اهالی این منطقه شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط