یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک با مدیران ارشد استان مطرح کرد؛

لزوم تدوین طرح جامع گردشگری در شهر قزوین

ضرورت دارد در راستای توسعه گردشگری در قزوین و به منظور تهیه نقشه راه در این حوزه، طرح جامع گردشگری تهیه و تدوین شود

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،مهری السادات تقوی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک بامدیران ارشد استان  ضمن اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری در استان و شهر قزوین اظهار کرد: به دلیل نبود طرح جامع گردشگری پروژه ها در طول مدیریتهای مختلف دستخوش بسیاری از تغییرات می شوند و حتی ممکن است در برخی دوره ها دچار رکود و توقف گردند.
 
وی ادامه داد: نمونه بارز این طرح ها محله بلاغی است که در دوره های مختلف تصمیمات متفاوتی برای آن اخذ شد و به نظر میرسد اگر تدبیری برای تدوین طرح جامع گردشگری اندیشه شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود .
 
به گفته تقوی ،ارایه برنامه  های کوتاه ،میان وبلند مدت در زمینه گردشگری می تواند برای برون رفت از چالشهای پیش رو موثر باشد و  هر مدیری که در اداره امور قرار میگیرد می تواند مسیر را ادامه دهد .
 
وی همچنین برند سازی و توجه به حوزه گردشگری را سرمایه گذاری دانست و گفت: هزینه کردن در این حوزه قطعا آورده خوبی برای شهر وشهروندان خواهد داشت ولذا باید طرحهای گردشگری ارزیابی و اولویت بندی شوند تا بتوانیم با تقسیم بندی کارها در میان دستگاه ها با محوریت استانداری قزوین پروژه ها را  به مرحله اجرایی برسانیم.
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین همچنین خواستارنگاه ویژه به حوزه سرمایه گذاری شد وگفت:اگر یک هتل و یا مجتمعی توسط سرمایه گذار در شهر ساخته می شود نباید به فکر انتفاع بود بلکه استفاده شهر وشهروندان از یک پروژه به مثابه همان سرمایه گذاری و سود معنوی خواهد بود.
 
وی همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر با مراکز دانشگاهی و استفاده از ظرفیت تهیه پایان نامه های دانشجویان درزمینه گردشگری تاکید نمود و گفت:دانشجویان در تهیه وتدوین مقالات و پایان نامه ها می توانند گره گشای بسیاری از مسایل شهری باشند که به نظر میرسد استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است .
 
تقوی همچنین خواستار توجه به پارک رباتیک قزوین به عنوان نخستین پارک رباتیک  کشور شد و افزود:این پارک تنها پارک رباتیک ایران است که رباتهای آن ساخت ایران است ، لذا باید بر داشته هایمان تمرکز کنیم و برای توسعه آنها تلاش کنیم. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط