یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین در نشست با مدیران ارشد استان تاکید کرد:

توجه به حوزه برندینگ و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری قزوین

باید نمودار و منحنی رو به فراموشی قزوین را احیا کنیم و در این راستا نیازمند تقویت زیرساختهای گردشگری از جمله مراکز اقامتی و ساخت هتل هستیم.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی شورای اسلامی شهر قزوین،با اشاره به اهمیت گردشگری در اقتصاد شهر قزوین گفت: شهر قزوین ظرفیتهای بی نظیری در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی دارد اما متاسفانه در طی سالهای اخیر توجه به این حوزه در مدیریت شهری مغفول مانده  است .
 
 وی افزود: در دوره های قبل، شورای شهر قزوین در این حوزه حرفهای زیادی برای گفتن داشت و در سطح کشور و حتی بین المللی اقدامات خوبی در حوزه تبلیغات و اجرای برنامه ها و برند سازی انجام می شد اما این موضوع  رفته رفته کمرنگ شد .
 
 وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری موفق عمل نشده است از سخنان معاون هماهنگی و امورعمرانی استاندار قزوین در جلسه قدردانی کرد و گفت: این سخنان مانند تلنگری برای ما بود و به ما گوشزد کرد که باید در این حوزه تلاش ها را زیاد کرد و اقدامات شاخصی انجام داد.
 
 چگینی با تاکید بر این نکته که حتما در زمان بودجه نویسی پیگیر ایجاد ردیف مستمرو پایدار گردشگری در بودجه خواهم بود افزود: باید نمودار و منحنی رو به فراموشی قزوین را احیا کنیم و در این راستا نیازمند تقویت زیرساختهای گردشگری از جمله مراکز اقامتی و ساخت هتل هستیم.
 
 وی ادامه داد: هتل‌های 5 ستاره و مراکز اقامتی ارزان‌قیمت از زیرساخت های مهم گردشگری هستند که می‌توانیم با استفاده از سرمایه‌گذاران این زیرساخت‌ها را در شهر قزوین احداث کنیم.
 
رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین ،همچنین بر لزوم ساخت مراکز تفریحی در شهر تاکید نمود و گفت: بنده به عنوان ریاست کمیسیون سرمایه گذاری پیگیر اجرای پروژه های سرمایه گذاری ازجمله ساخت مراکز تفریحی ،احداث جایگاه های سوخت کم جا و احداث سوئیت های اقامتی هستم  و امیدوارم که بتوانیم در این حوزه آورده خوبی برای شهر قزوین داشته باشیم .
 
 وی در ادامه سخنانش بر لزوم تعریض کمربندی نسیم شمال با همراهی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی و راه وشهرسازی تاکید کرد وگفت: ایجاد کمربندی شرق خوشبختانه اتفاق افتاد، اما ساخت کمربندی غرب هزینه زیادی در حوزه تملکات دارد؛ بنابراین می‌توانیم با تعریض کمربندی نسیم شمال، مشکل ایجاد کمربندی غربی را حل نماییم .
 
 وی در ادامه تعامل و وحدت مدیران استان را زمینه ساز پیشرفت و توسعه شهر دانست وگفت: هر چه همکاری وتعامل مدیران استانی با هم بیشتر باشد اتفاقات خوب و بزرگی برای شهر رقم خواهد خورد و می توانیم رضایت مندی بیشتر شهروندان را کسب کنیم.  
 
 به گفته وی ما چاره ای جز توجه به برندینگ و ایجاد درآمد پایداردرحوزه گردشگری نداریم ولذا هزینه در این مسیر را نوعی سرمایه گذاری باید بدانیم ودراین مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط