یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

آمادگی شورا و شهرداری برای همکاری های بیشتر با اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین که همزمان با گرامیداشت روز دانش آموز و یوم اله ۱۳ آبان و با حضور مسؤل و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین برگزار شد بر لزوم همکاری و تعاملات بیشتر شورا ومدیریت شهری با این اتحادیه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین، به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا ،حجت‌الاسلام سیاهکالی مرادی مسول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان قزوین و اعضای این اتحادیه،  برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و با دستور کار بررسی  اقدامات و فعالیت‌های اتحادیه انجمن های اسلامی استان و بررسی نامه های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
بر این اساس ،اللهیاری رییس این کمیسیون در سخنانی ضمن گرامیداشت روز 13 آبان ماه  وروز دانش آموز گفت : ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نماد حماسه ملی مبارزه با استکبار جهانی و یادآور حماسه آفرینی، شجاعت و متعهد بودن دانش آموزان به مسائل مختلف ایران اسلامی است.
 
وی افزود: آمریکای جنایتکار در طول تاریخ دشمنی خود با ملت ایران را بارها ثابت نموده و هیچ گاه این جنایت ها اعم از شلیک به هواپیمای مسافربری،حادثه طبس،و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را از یاد ها نخواهد برد.
 
اللهیاری ضمن قدردانی از حضور پرشور دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: با توجه به جنایتهای اسراییل و آمریکا در به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع غزه مردم هیمشه در صحنه قزوین و ایران اسلامی بار دیگر برگ زرینی در تاریخ افتخارات خود افزودن و شاهد حضور پرشور آنان بودیم که قدردانی می کنیم .
 
وی همچنین با اشاره به حضور مسئول و اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جلسه کمیسیون خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیتها واقدامات این نهاد می توانیم در نشست تخصصی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در قالب اجرای برنامه متنوع فرهنگی متناسب با کارکردهای انجمن همکاری های مشترکی را داشته باشیم .
 
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سیاهکالی مرادی مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان قزوین در سخنانی با اشاره به پیشینه تشکیل این نهاد به اهداف آن اشاره نمودو گفت: اتحادیه  انجمنهای اسلامی دانش آموزان از لحاط ساختاری زیر نطر آموزش و پروش  و از نظر تشکیلاتی زیر نظر مقام معظم رهبری و شورای سیاست گزاری ائمه جمعه می باشد.
 
وی ادامه داد: آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی، تزکیة روحی و وارستگی اخلاقی دانش آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی و تحقق کمالات انسانی از جمله اهدافی است که در این اتحادیه مدنظر است .
 
حجت الاسلام سیاهکالی مرادی همچنین به فعالیتهای گسترده این اتحادیه اشاره داشت و گفت: فعالیت‌های بسیار گسترده ای در این انجمن انجام می شود و در این راستا به دنبال دانش آموزان مستعد و توانمند در حوزه کنشگری هستیم تا درمدارس فعالیت انجام دهند.
 
وی تاکیدکرد: از جمله برنامه های شاخص و مهم این اتحادیه تشکیل هیات تحصصی دانش آموزی  و روایتگری جبهه مقاومت،روایتگری نوجوان مدرسه انقلاب در ایام اله دهه فجر،لشگر فرشتگان و هم کلاسی آسمان در مورد روایتگری شهدا ، برگزاری کلاسهای فصل رویش در راستای برنامه های تربیتی   انجام فعالیت های ورزشی، برگزاری برنامه مدرسه انقلاب و مجموعه روایتگری وبرگزاری نمایشگاه در مدارس، کافه ۵۷ مجموعه گفتگوهای حول محور انقلاب در مدا س تا دهه فجر، می باشد.
 
وی با بیان اینکه این تشکل  بابت فعالیت ها حمایت خاصی دریافت نمی کند خواستار توجه شورا ومدیریت شهری قزوین چیرامون مساعدتها ی سخت افزاری و مالی شد .  
 
در ادامه جلسه هرکدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اقدامات و فعالیتهای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان پرداختند.

فاطمه اشدری نائب رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در سخنانی با خطاب به دانش آموزان و اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی استان حاضر در جلسه گفت: حرکت دشمن شکن شما نشان داد که دانش آموزان  دشمن شناس و استکبار ستیز هستند واین بود که  تبلور دینی و سیاسی را در روز۱۳ آبان پر شور تر دیدید .
 
وی با بیان اینکه جوانان همیشه در صحنه هستند و حضور دارند و از دشمن نمی هراسند از فعالیتها و اقدامات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان قدردانی نمودو گفت:مدیون امام راحل هستیم که فرمان تشکیل این نهاد را در سال 58 صادر کردند و ما امروز می توانیم فعالیتهای خوب در بخشهای مختلف را شاهد باشیم.
 
 اشدری همچنین با اشاره به اینکه باید برای موضوع فرهنگ هزینه بپردازیم گفت: در حوزه بی حجابی دشمن همه توان خود را به کاربسته است وما باید دراین مسیر هزینه های مادی هم بپردازیم  لذا می توان از ظرفیت دانش آموزان بهره برد پس پیشنهاد می شود در ردیف بودجه 1403 برای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان نیز در سرفصل فرهنگی بودجه لحاظ نماییم .
 
مهری السادات تقوی دبیرکمیسیون فرهنگی نیز در سخنانی اقدامات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان را جریان ساز و بستر مناسبی برای رشد نوجوانان دانست وگفت:اقدامات وفعالیتهای این نهاد باعث رشد نوجوانان در زمینه های مختلف در کنار مسیر علم آموزی آنان خواهد شد و در این حوزه نیز امیدواریم کارهای مشترک خوبی را با این نهاد رقم بزنیم .
 
چگینی  عضو این کمیسیون نیز ضمن تقدیر از تمام تلاشهای صورت گرفته در راستای انجام رسالت و اهداف مدنظر در اتحادیه انجمنهای اسلامی گفت: شورای شهر د رکنار شماست و امیدواریم بتوانیم در کنار شما که درتربیت نسل آینده زحمت می کشید موثر باشیم. 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط