سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۹

فاطمه اشدری،

برج حکم آباد با رویکرد گردشگری و هتلینگ تکمیل شود

مدیریت شهری باید پروژه تجاری و مسکونی حکم آباد را با جذب مشارکت توانمند به لحاظ ایجاد یکی از زیر ساخت‌های گردشگری و رونق صنعت توریسم تکمیل و بهره برداری نماید.

 فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون  لایحه تعیین تکلیف برج حکم آباد خواستار اجرای ماهیت اولیه کاربری این برج شد و گفت: از سنوات قبل اهداف خاصی برای این پروژه مدنظر بود که یکی از آنها ایجاد زیر ساخت گردشگری و هتلینگ می باشد لذا برای بنده کاربری این پروژه بسیار مهم است.
 
وی افزود: مدیریت شهری باید پروژه تجاری و مسکونی حکم آباد را با جذب مشارکت توانمند، به لحاظ ایجاد یکی از زیر ساخت‌های گردشگری و رونق صنعت توریسم تکمیل و بهره برداری نماید.
 
اشدری خاطر نشان کرد: قطعا بازنگری در صنعت توریسم  و جلب سرمایه گذار با توجه به اینکه قزوین یکی از قطب‌های مهم گردشگری دنیاست و از سویی در حاضر از پتانسیل مهم گردشگری بهره ای نمی‌برد ، باید مورد توجه قرارگیرد .
 
وی با بیان اینکه مسافر (گردشگر) و مراکز اقامتی علت و معلول همدیگر هستند تاکید کرد: اینکه می گوییم شهر قزوین شهر عبوری است و کمتر مسافری در آن اقامت می کند شاید به دلیل نبود زیرساختهای هتل و مراکز اقامتی باشد پس به اعتقاد بنده باید شرایط را برای حضور گردشگر و مسافر در شهر آماده کنیم تا در نهایت نتایج خوب آن را ببینیم .
 
رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ،شهرداری می تواند با امتیازات تشویقی ،شرایط خوبی را در پروژه حکم آباد برای سرمایه گذار ایجاد کند تا رغبت برای ساخت هتل پنج ستاره در کنار سایر کاربری ها ایجاد شود ؛ همیشه نباید به فکر منافع مادی در پروژه های سرمایه گذاری باشیم بلکه ایجاد یک هتل برای شهر و شهروندان و ارتقای زیر ساختهای گردشگری اهمیت دو چندان خواهد داشت.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: باید به تصمیمات شوراهای قبل احترام بگذاریم تا شوراهای آینده نیز برای تصمیمات ما ارزش قائل شوند. زیرا در دور چهارم شورا ،برای ایجاد ساز و کار و زیر ساختهای صنعت گردشگری، اجلاس" قزوین در مسیر جاده ابریشم" با دعوت از نمایندگان تمامی کشورهایی که از مسیر جاده ابریشم گذر می کنند و با شعار "قزوین مقصد گردشگری" برگزار شد.

اشدری ادامه داد: در همان دوره در ابتدا نسبت به ساخت ۵ پروژه با هدف ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و جذب توریسم اقدام شد که متاسفانه ۳ مورد آن قربانی بدهکاریهای شهرداری در دور پنجم و ششم شد و پروژه برج تجارت با تغییر کاربری به مسکونی و اداری بلاتکلیف مانده و به نوعی به هدر رفته است و از سویی برخی واگذاری‌های واحد اداری این برج شفاف نیست و شهردار محترم باید پاسخگو باشد.

 وی اضافه کرد:  از جمله تدابیر و کاربریهای طبقات تحتانی  برج تجارت ،چندین سالن بزرگ اجتماعات  چند منظوره در نظر گرفته شده بود  که ظاهرا همگی  تغییر کاربری پیدا کرد و به فنا رفته است. با این شرایط حاکم بر پروژه های زیر ساخت گردشگری ، صرفا به جهت تحقق وعدهایی که در این خصوص به مردم داده ایم صلاح نیست پروژه حکم آباد به جز کاربری اولیه اش که همانا همکف و منفی ۱ تجاری و طبقات فوقانی هتل و مرکز اقامتی مسافر و گردشگر با کاربری دیگری  احداث گردد . البته پارکینگ مناسب هم در طراحی دیده شده است .
 
اشدری همچنین خاطر نشان کرد: باید برای طول مدت اجرای پروژه که گفته می شود 18 ماه است نیز تابلوی روز شمار نصب شود تا شهروندان بدانند که چه زمانی این پروژه آغاز و چه تاریخی به پایان و بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط