چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

ولی چگینی،

تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری نقشه راه سرمایه گذاران است

به منظور جذب سرمایه گذار و رونق اجرای پروژه های سرمایه گذاری ضرورت دارد تا اطلس جامع سرمایه گذاری شهر قزوین تدوین شود و بسته های سرمایه گذاری مناسبی از آن برای جذب سرمایه گذار استخراج شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای سلامی شهر قزوین،با اشاره به لایحه تهیه و تدوین اطلس سرمایه گذاری شهر قزوین اظهار کرد: این اطلس به‌عنوان نقشه راهبردی سرمایه‌گذاری با هدف تسریع در روند اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری به شمار می رود و تهیه آن یکی از ابتدایی ترین کارهایی است که باید درحوزه سرمایه گذاری انجام دهیم .
 
 وی افزود: در تهیه این اطلس باید به تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و محدودیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در شهر قزوین توجه شود.
 
 چگینی خاطر نشان کرد: اعضای شورا اذعان دارند که باید پروژه های سرمایه گذاری در شهر کلید بخورد درحالی که ما نقشه راه و اطلس سرمایه گذاری نداریم که بتوانیم مطابق با آن حرکت کنیم پس باید این اطلس تهیه شود وبسته های جامع سرمایه گذاری از آن استخراج شود تا دراین حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم .
 
 وی با بیان اینکه درسالهای گذشته هیچ اتفاقی درحوزه سرمایه گذاری در شهر قزوین نیفتاده است خاطر نشان کرد: همه ما شعار کمک و همراهی در حوزه سرمایه گذاری را می دهیم اما دریغ از یک سرمایه گذار!
 
 رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین با توضیح اینکه پتانسیل‌های شهر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری و جزئیات آن در این اطلس جانمایی، تعریف و برای سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این اقدام گامی رو به جلو در توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش شهر قزوین باشد.
 
وی همچنین تصریح کرد: لزوم سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های خدماتی فرهنگی، اجتماعی و ... در شهر مستلزم هم‌فکری، همکاری و همراهی مجموعه مدیریت شهری و شهروندان است که امید است با این همراهی و همفکری در راستای آبادانی شهر و در مسیر جریان خدمت به شهروندان گام‌های مؤثری برداشته شود.
 
چگینی پس از تصویب لایحه تهیه و تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری گفت: این لایحه باهمراهی اعضای شورا وبا مبلغ اعتبار دو میلیارد تومان به تصویب رسید و شهرداری باید با این مبلغ هم اطلس جامع سرمایه گذاری را تهیه کندو هم شش بسته سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذار استخراج و به شورا ارایه کند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط