یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

فاطمه اشدری:

لزوم ارزیابی و نظارت شورای شهر بر مدیران شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین بایدهم برمدیران فعلی و هم بر مدیران منصوب شده جدید نظارت داشته باشند و آنها را ارزیابی نمایند.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که بادستور کاربررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه  شورای شهر  باید در انتصابات شهرداری و ارزیابی مدیران شهری نظارت داشته باشد، اظهار کرد: شورای شهر در جایگاه نظارتی خود باید به انتصابات شهرداری توجه و نظارت داشته باشد و تا به امروز هم در این موضوع کوتاهی کرده ایم .
 
وی ادامه داد: شورا در جایگاه نظارتی می تواند لیستی از سنجش ها و معیارهای شایسته و مناسب برای انتصابات  برای مدیران تهیه نماید و شهردار قزوین نیز اگر  بخواهد مدیری را انتخاب و انتصاب نماید باید طبق این سنجش و معیارهای شورای شهر باشد.
 
اشدری خاطر نشان کرد:شورا در جایگاه نظارتی برای همه امور قرار دارد و لذا باید در انتصابات نیروی انسانی توانمند و زبده بر اساس قواعدی مانند شایسته‌سالاری، تحصیلات مرتبط و تجارب خوب و مفید نظارت داشته باشیم و در کنار این ارزیابی و ویژگی‌ها به سراغ ویژگی هایی مانند ارزشی بودن یا نبودن مدیران می رویم و بررسی می‌کنیم،پس به نظر می رسد این راه را اشتباه رفته بودیم باید این مسیر را اصلاح  کنیم.  

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ، اینکه آقای شهردار بخواهد هر مدیری را هر لحظه که بخواهد دلبخواهی انتصاب کند و به طور سلیقه ای جابجا کند پذیرفتنی نیست. به عنوان نمونه در همین دوره مدیریت شهری قزوین شاهد بودیم که یک مدیر شهرداری قزوین 3 بار جابه‌جا  و در نهایت اخراج شد و در هر 3 مرتبه جابه‌جایی  نیز مدیر شده است. لذا باید  به این مدیر شهری قزوین احسنت بگوییم که به تشخیص و گزینش شهردار محترم در 3 بخش متفاوت شهرداری قزوین می تواند مدیر باشد.

اشدری ادامه داد: البته طی دو سال اخیر جابجایی غیر تخصصی ۲ الی ۳ بار ، برخی از  مدیران با کارکرد متفاوت و غیر کارشناسانه در این دوره مدیریت شهری امری متداول بوده و دور از انتظار نیست. قضاوت تاثیر نامطلوب اینگونه انتصابات نامتعارف، بر عملکرد مدیریت شهری و عدم رضایتمندی مردم را به خود مردم می‌سپاریم.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلایل شورای اسلامی شهر باید مسئولانه بر انتصابات مدیریت شهری نظارت کند. مدیریت شهری طی سنوات گذشته لیاقت تربیت مدیران توانمندی را داشته است ولی به دلیل  عدم توجه شهردار محترم به رزومه و توانمندی مرتبط کارکنان متخصص و زبده و با انتصابات صرفا یک بعدی، روابط سیاسی، اجتماعی و ویژه سالاری ایشان ، منجر به دلسردی و گوشه نشینی و از دست دادن انگیزه مدیران نخبه و خبره شده است.
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خطاب به رسانه ها گفت: از رسانه‌های تحلیل‌گر هم می‌خواهیم که این موضوع را بررسی کنند و رسانه هم باید در جایگاه خودش علت این جابه‌جایی‌ها را از شهردار قزوین سؤال کند. چطور می شود که یک مدیر را در سه جایگاه قرار می دهد و بعد می گوید برو؟. لذا باید شورا هم بر مدیران فعلی و هم بر مدیران منصوب شده جدید نظارت داشته باشد  و آنها را ارزیابی نماید و پیشنهاد میکنم هر کمیسیون پیشنهاد خود را مبنی بر تهیه فرم معیارهای انتصابات ارایه نماید.
 
اشدری دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید اعضای شورا از مجموعه تله سیژ گفت: اگر قرار است هزینه کرد برای محیط رفاهی و تفریحی مجموعه باشد خیلی هم خوب است و اشکال ندارد. اما اگر برای هزینه های اورهال دستگاه باشد این یک مبحث جداگانه ای است و  مورد تایید بنده نیست، چرا که دستگاه ها با حداقل 40 میلیارد تومان باید نوسازی شوند لذا باید لایحه اصلاح شود و با این رقم ِلایحه برای استاندارد سازی سیستم دستگاه تله سیژ کار ساز نیست .ارقام اصلاحی این لایحه شاید پاسخگوی هزینه های حداقلی رفاهی برای این مجموعه تامین اعتبار شود.
 
وی همچنین با اشاره به روز جهانی عصای سفید وتبریک به روشندلان عزیز اظهار کرد: آقای رجبی مشاور شهردار قزوین درامور مناسب سازی می باشد که در زمینه افراد دارای معلولیت، سالمندان و زنان باردار مطالعات و مقالات علمی و بین المللی دارد و در کنار طراحی ها، همیشه منشا تحول بوده است، زحمات ایشان قابل تقدیر است ، اما ما کمتر قدر این فرد فرهیخته را دانسته ایم لذا ضرورت دارد  در صحن شورا از وی تقدیر شایسته به عمل آید و اقدامات ایشان به تشکل ها معرفی و شناسانده شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط