شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

قاسم اللهیاری،

فرهنگسرای بازی و سرگرمی در مینودر قزوین راه اندازی می شود

 قاسم اللهیاری در سمینار تخصصی «آشنایی با الزامات طراحی شهر دوستدار کودک» ضمن ابراز تاسف از خبر تلخ شهادت 600 کودک فلسطینی در غزه اظهار کرد: در هفته کودک به سر می بریم و خبر تلخ به شهادت رسیدن 600 کودک فلسطینی دل هر انسانی را به درد می آورد امیدواریم سرتاسر جهان هیچ جنگی نباشد و امنیت و رفاه اجتماعی که یکی از الزامات شهر دوستدار کودک است در جهان مهیا باشد .
 
وی اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که در حوزه اجرا به برخی مصوبات واسناد بالادستی توجهی نمی شود و لذا ضرورت دارد تا در این حوزه سخت گیری شود و با ترک فعل ها برخورد شود .
 
اللهیاری در ادامه تاکید کرد:در تمامی پروژه های عمرانی،تفریحی، اقتصادی باید به پیوست و مولفه های مهم شهر دوستدار کودک توجه ویژه شود، به عنوان مثال در فضایی مانند نمایشگاه بین المللی، چرا مکانی ویژه نگهداری کودکان که بتواند ساعتی انان را سرگرم کند، وجود ندارد .
 رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین با اشاره به اینکه  در شورا ی ششم درحوزه مادر و کودک سیاست گزاری های خوبی شکل گرفته است، گفت:در برخی طراحی های فضای شهری بوستانها و مراکز تفریحی تاکید شده که فضاهای ویژه مادران و کودکان طراحی شود.
 
وی همچنین خواستار توجه به سرانه بازی و سرگرمی درشهر قزوین شد و گفت:سرانه سرگرمی از سرانه فضای سبز جداست و باید مدیریت شهری در این حوزه به دنبال سرمایه گذار باشد و در مناطق جنوبی شهر فضاهای بازی و سرگرمی ایجاد نماید.
 
اللهیاری همچنین برلزوم باز طراحی بوستانها و ایجادفضای ایمن برای تردد مادران و کالسکه کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید کرد و افزود: به نظرمی رسد در شهرسازی جدید توجهی به موارد مذکور نمی شود در حالی که در طراحی شاخص هایی برای تردد ایمن افراد در بوستانها وجود دارد.
 
وی درادامه سخنانش به برخی اقدامات صورت گرفته دردوران شورای ششم  از جمله جمع آوری اسباب بازی برای نقاط محروم و کم بر خوردار، ایجاد فضای کارهای تیم،طرح اهدای کتاب به کودکان، احداث بوستان مادر و کودک،تجهیزبخشی از  فرهنگسراها به فضای بازی کودک اشاراتی داشت.
                                                                                                                                                                                                                                                               اللهیاری همچنین از تغییر کارکرد فرهنگسرای درحال احداث مینودر به فرهنگسرای بازی و سرگرمی خبر داد و گفت: این فرهنگسرا با محوریت بازی و سرگرمی می باشد که حتی برای والدین کودکان نیز قابل استفاده است و کودکان می توانند در کنار پدر و مادر خود در یک فضای تفریحی و سرگرمی اوقات خود را  بگذرانند.       

پایان پیام/                                                                                                                                                                                              

تصاویر مرتبط