شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

تقوی،

احداث مینی پارکهای ترافیک برای کودکان و نوجوانان در شهرقزوین

به منظور آموزش مسایل ترافیک از سنین کودکی ضرورت دارد احداث مینی پارکهای ترافیک در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

 مهری السادات تقوی عضو شورای اسلامی شهرقزوین در سمینار تخصصی الزامات طراحی شهر دوستدار کودک با بیان این مطلب اظهار کرد:شهر قزوین به عنوان پایلوت شهردوستدار کودک شناخته شده است و یکسری تمهیدات در این راستا از گذشته در دستورکارمعاونتها وسازمانهای شهرداری قزوین قرار گرفته است.
 
 وی افزود: اختصاص فضای ویژه برای مادران وکودکان در فضاهای عمومی مانند بوستانها و ترمینالهای مسافربری انجام شده و در فضاهای شهری جدید نیز  اتاق مادر و کودک تعبیه می شود.  
 تقوی با اشاره به اینکه در سرای سعدالسلطنه قزوین مجموعه ویژه مادر و کودک در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد:در سعدالسلطنه نیزبا توجه به اینکه فضای تاریخی است و خانواده ها برای بازدید و یا خرید مراجعه می کنند لذا نیاز بود تا سازمان طراحی برای مجموعه مادر و کودک در این مجموعه اقداماتی داشته باشد که بر این اساس کارهای مشاوره وطراحی انجام شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.
 
  وی با اشاره به جزییات این طرح گفت:اختصاص فضای مادر و کودک،فضای بازی ،موزه کودکان و نمایش اسباب بازی های قدیمی از جمله ویژگی های این طرح است که دراین مجموعه تاریخی راه اندازی خواهد شد.
 
 وی همچنین برلزوم احداث مینی پارکهای ترافیک در شهرقزوین تاکید نمود و گفت:یکی  از پیشنهاداتی درراستای شهر دوستدار کودک مطرح است  احداث مینی پارکهای ترافیک با مساحتهای هزارتا دوهزار مترمربع است که کودکان بتوانند دراین محیط ها آموزش مسایل ترافیکی  ببینند که بایستی مکانیابی آنها  انجام شود و در دستور کار اجرا قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛تعاملات بین دستگاهها از جمله نظام‌ مهندسی ساختمان و شهرداری قزوین در راستای اجرای طرح های شهر دوستدار کودک میتواند بسیار اثربخش باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط