شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

فصیحی رامندی،

در طرح های شهری به نیازهای مادر و کودک توجه شود

فرج اله فصیحی رامندی در سمینار تخصصی آشنایی با الزامات طراحی شهر دوستدار کودک گفت: ضرورت دارد تا در طرح های شهری به نیازهای مادران وکو دکان و ایجاد اتاقهای مادر وکودک در فضاهای عمومی شهر توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: یکی از اثرات برگزاری این همایش آشنایی با ضوابط و دستور العملهای طراحی شهر دوستدار کودک بود که قبل از این تصور  می شد که ضوابطی برای این کار وجود ندارد در حالی که قوانین و مصوبات خوبی با تمام جزییات پیرامون این مساله در کشور وجود دارد وبایستی مطابق با آنها در جهت شهر دوستدار کودک پیش رفت .

 
فصیحی رامندی افزود: در خصوص احداث اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی و ساختمانها ضوابطی مانند دسترسی ،میزان نور و متراژ وجود دارد که ضرورت دارد مطابق این ضوابط و دستور العمل ها اقدام شود.
 
به گفته وی ضرورت دارد تا سازندگان مسکن و مهندسین در احداث مجتمع های تجاری،مراکز تفریحی و بانکها و مراکز خدماتی نسبت به اجرای اتاق مادر و کودک اهتمام جدی داشته باشند ونیازهای مرتبط با مادران وکودکان در طرح های شهری  را مورد توجه قرار دهند.
 
وی در پایان بر لزوم پیگیری و ایجاد ردیف بودجه برای شهر دوستدار کودک تاکید نمود و گفت: برای سال آینده می توانیم ردیف بودجه ای ویژه جهت طرح های شهر دوستدار کودک که براساس ضوابط پیش می رود در بودجه لحاظ نماییم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط