سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

مدیریت شهری در اجرای سیاست های کلان فرهنگی اجتماعی شورا ناتوان است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در صحن علنی شورا از ناتوانی مدیریت شهری نسبت به اجرای سیاست های کلان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورا انتقاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد؛ با تاکید اعضای شورا بودجه سازمان فرهنگی باید صد درصد تخصیص یابد این درحالی است که، متاسفانه مطالبات مجموعه های فرهنگی و اجتماعی ورزشی مردمی که مصوبه کمیسیون فرهنگی را دارد ۷ ماه است که پرداخت نکرده است و اگر درصدی از آن هم پرداخت شود آنقدر در بروکراسی اداری و طبقات سازمان فرهنگی بالا و پایین می شود تا از دریافت آن منصرف شود.

به گفته اللهیاری، چگونه است که برای این ارقام بسیار ناچیز و در حد ۵ و ده میلیون تومان برای یک کانون فرهنگی و یا هیات ورزشی یا مذهبی اعتبار نیست اما از آن سو شهرداری یک لایحه ۳ میلیارد تومانی برای یک فرد به شورا ارایه می کند که از ردیف برنامه های فرهنگی باید پرداخت شود چرا که شهردار به او قول داده است؟

وی همچنین به بی توجهی مدیریت شهری نسبت به مصوبات کمیسیون فرهنگی برای مشارکت در جشنواره صاحبدلان، حمایت از چاپ کتاب ستاد کنگره شهدا، اجرای برنامه های فرهنگی در گلزار شهدا با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و اجرای برنامه های فرهنگی با سپاه ناحیه شهر قزوین اشاره نمود و گفت: علی رغم تاکیدات فراوان اجرای این مصوبات، تاکنون این مساعدت ها پرداخت نشده است.

اللهیاری تاکید کرد: شهرداری نسبت به اجرای سیاستهای کلان فرهنگی شورا ناتوان است چراکه بسیاری از پروژه های کلان فرهنگی ابلاغی از سوی شورا اجرا نشده بی  و لازم است تا این موارد به صورت کتبی به شهردار اعلام شود تا پاسخ مشخصی برای این ناتوانی شهرداری دریافت کنیم.

وی در بخش دیگری از این جلسه که با حضور مدير کل راه و شهرسازی برگزار شد در سخنانی بر لزوم تعیین محدوده زمین طرح انصاری شرقی برای اعطای مجوز صدور پروانه تاکید نمود و گفت: در برخی از این مناطق شهروندان مشکل در مشخص نبودن محدوده و حاشیه طرح دارند که به دلیل مشخص نبودن طرح شهردادی پروانه صادر نمی کند لذا ضرورت دارد محدوده این طرح مشخص شود.

وی همچنین خواستار شفاف شدن ضوابط ساخت و ساز در منطقه هفت سنگان شد و گفت؛ شهروندان بسیاری در ملاقاتهای مردمی از ما این مطالبه را دارند که ضوابط ساخت و ساز در هفت سنگان چه زمانی اعلام می شود تا از بلاتکلیفی رها شوند.

وی همچنین خواستار پیگیری و تعیین تکلیف برخی از زمینها که در کنار فضای سبز هستند و همچنین زمینهای نیلی و آرش که با کاربری تجاری به مردم فروخته شده و مجددا شهرداری مطالبه ارزش افزوده کاربری تجاری را از آنها داشته است شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط