سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

مهری السادات تقوی،

لزوم نگاه ویژه به ارایه بسته های تشویقی در بافت فرسوده

به منظور تشویق شهروندان به نوسازی در بافت فرسوده لازم است تا تهیه و تدوین بسته های های تشویقی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،مهری السادات تقوی ،عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل راه وشهرسازی استان برگزارشد طی سخنانی با بیان این مطلب  اظهار کرد: برگزاری نشستهای مشترک با دستگاههای اجرایی کمک زیادی به حل مشکلات و حل مسایل فی مابین شورا و مدیریت شهری خواهد کرد.
 
وی در ادامه ضمن قدردانی از همراهی مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: بنده نماینده شورا در کمیته فنی ماده پنج هستم و از نزدیک شاهد تعاملات و همکاری خوب این اداره کل در پرونده ها می باشم.
 
تقوی با تاکید بر اینکه تهیه و ارایه بسته های تشویقی می تواند در نوسازی بافت فرسوده موثر باشد به حضورش در جلسات و نشست‌ های شوراها در سطح کشور اشاره کرد و افزود: وزارتخانه و شخص دکتر آئینی به عنوان معاون وزیر و رییس شرکت بازآفرینی نسبت به تهیه بسته های تشویقی ویژه هر استان با توجه به مساحت و جمعیت بافت فرسوده تاکید داشت که با توجه به شرایط خاص قزوین و تلفیق بافت فرسوده و بافت تاریخی که به نگاه ویژه‌‌تری نیاز دارد، باید در این بسته ها جنبه حمایتی و تشویقی مناسبی برای مالکین بافت های فرسوده در نظر گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با اطلاع رسانی درست میتوان گام بزرگی در نوسازی شهر‌ و کاهش حجم بافت های ناکارآمد برداشت.
 
 به گفته این عضو شورای اسلامی شهرقزوین ؛ تجمیع پلاک ها و حذف ریز دانگی ، کاهش محدوده تاریخی  هر بنا ، کاهش پارکینگ های مورد نیاز و اعطای یکسری امتیازات در بافت فرسوده می تواند توجیه اقتصادی ساخت و ساز در آن مناطق را افزایش دهد و  شهروندان را برای نوسازی بافت فرسوده ترغیب نماید و در این راستا همراهی و همکاری اداره کل راه و شهرسازی با مجموعه مدیریت شهری می تواند راهگشا باشد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط